Gyakran ismételt kérdések

 

Tagság

Az egészség- és önsegélyező pénztár küldetése, hogy minél többen élhessenek egészségesen, egészségesebben, jobb életminőség közepette. Törekvései által egyre több pénztári tag részesülhet orvosi kivizsgálásban, szűrővizsgálatban, szükséges egészségügyi ellátásban, emellett segítséget, útmutatást kaphatnak egészségi állapotuk megőrzéséhez, javításához. Célja továbbá, hogy a kockázatos szociális helyzetbe kerülők (pl. gyermeket várók, idősgondozók, álláskeresők) is támogatásra leljenek, ők kiegészítő ellátásokat (önsegélyező szolgáltatásokat) vehetnek igénybe.

A pénztártagok ezért egy speciális, bankszámlához hasonlító egyéni számlával rendelkeznek, ám ez a felület kifejezetten az egészségről és az önsegélyezésről szól:

  • az – öngondoskodás jegyében – ide befizetett összeget a tagok – és családtagjaik – például gyógyszerre, szemüvegre, magánorvosra, vagy születési, beiskolázási támogatásra fordíthatják,
  • a pénztártagok kivételes lehetőséggel, adó-visszatérítéssel élhetnek egészségügyi megtakarításuknak köszönhetően, melynek összege (évi akár 150.000 Ft) szintén ide érkezik,
  • valamint az a hozzájárulás (tagdíjátvállalás) is itt érhető el, amivel a munkáltatók támogatják dolgozóikat.

(A kártyaelfogadó szolgáltatóknál az OTP Egészségpénztári kártyával hasonló módon fizethet, mint egy bankkártyával, az egyéb partnereknél készpénzzel, vagy bankkártyával egyenlítheti ki számláját.)

A pénztári azonosító kódot (tagsági okiratszámot) a belépéskor megküldött tagsági okirat tartalmazza. Amennyiben nem találja az okiratot, úgy az OTP Portálon vagy ügyfélszolgálatunktól is tájékozódhat kódja felől.

Azután kapja meg egészségpénztári kártyáját, miután befizetett pénztári számlájára legalább 6000 Ft-ot (ez az első tagdíj javasolt összege), mely fedezi a kártya díját (2900 Ft), a belépés díját (2000 Ft), valamint a működési költséget. Ha az összeg rendelkezésre áll, Pénztárunk kb. 10 munkanapon belül elpostázza Önnek kártyáját a Pénztárnál nyilvántartott lakcímére, vagy – amennyiben így rendelkezett – postacímére.

Az azonosítást (ügyfél-átvilágítást) a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírása miatt szükséges a Pénztárnak elvégeznie.

A Pénztárba történő belépés során minden tagnak át kell esnie ügyfél-átvilágításon (ellenőrizzük, hogy a Belépési nyilatkozaton feltüntetett adatok megfelelnek-e a valóságnak és egyeznek-e a belépő személy azonosító okmányaiban szereplő adatokkal, illetőleg megtette-e a tényleges tulajdonosi nyilatkozatát, kiemelt közszereplői nyilatkozatát). Amennyiben az azonosítás nem történt meg, akkor gondoskodjon azonosításáról online vagy személyes ügyintézéssel:

Egyszerűen online:

  1. Lépjen be/regisztráljon a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkra.
  2. Válassza a „Beállítások/Személyes adatok” menüt.
  3. Adja meg adatait, és töltse fel/fotózza be az alábbi igazolványait:
    • személyi igazolványt, vagy útlevelet, vagy kártya formájú vezetői engedélyt (mindkét oldalát),
    • éls a lakcímkártyát (első, lakcím adatokat tartalmazó oldalát).

Postai úton vagy személyesen:

  1. Töltse ki az alábbi nyomtatványunkat.
  2. Nyomtassa ki, és írja alá.
  3. Másolja le az alábbi igazolványait:
    • személyi igazolványt, vagy útlevelet, vagy kártya formájú vezetői engedélyt (mindkét oldalát),
    • és a lakcímkártyát (első, lakcím adatokat tartalmazó oldalát).
  4. Juttassa el hozzánk:
    • Postai úton (1369 Budapest 5, Pf. 362) vagy
    • Adja le személyesen ügyfélszolgálatunkon (1138 Budapest, Váci út 135-139.).

Ha Ön kiemelt közszereplő: Akkor személyesen tehet eleget azonosítási kötelezettségének, bármelyik OTP Bank fiókban.

Sajnos, akik nem esnek át ügyfél-átvilágításon, nem vehetik igénybe Pénztárunk szolgáltatásait, azaz:

  • nem tudják használni kártyájukat,
  • egyenlegük 0 Ft-ot mutat,
  • és a beküldött számla sem fizethető ki.

Természetesen igen, megmarad egészségpénztári tagsága a munkáltatói hozzájárulás megszűnését követően is.
A változás a befizetést érinti a jövőben, hiszen ezentúl saját magának kell gondoskodnia a havi befizetésről, azaz egészségügyi megtakarításáról.

 

Szolgáltatások

Alább olvashatja az Elszámolható termék- és szolgáltatásköröket:

  • Egészségügyi termékek: gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök (pl. kontaktlencse, vérnyomásmérő, gyógypapucs, törzskönyvezett és gyógyszertárban készített gyógyszerek, OGYI listán szereplő készítmények)
  • Egészségügyi ellátás: orvosi szolgáltatások, gyógytorna, gyógymasszázs, fizioterápiás kezelések, szűrővizsgálatok (pl. fogászat, bőrgyógyászat, alapellátás, járó- és fekvőbeteg ellátás)
  • Gyermekvállalás: babaápolás, támogatások: szülés, gyermekgondozás, beiskolázás, gyermeknevelés
  • Életvítel: gluténmentes élelmiszerek
  • Megélhetés: táppénz kiegészítés, támogatások: rezsi, álláskeresés, jelzáloghitel törlesztés (lakás), temetés igazolt költségei
  • Megváltozott egészségügyi állapotú személyek: otthoni gondozás, szemüveg, gyógyászati termékek, idősgondozás támogatása, szenvedélybetegségekről leszoktatás, mozgáskorlátozott vagy fogyatékossággal élő személyek életvitelét megkönnyítő eszközök, vakok és gyengénlátók eszközei

Elszámolható, de adóköteles termékek, szolgáltatások:
(Azaz összegük után 15% SZJA-t szükséges fizetni a NAV felé.)

  • gyógyteák
  • természetgyógyászat
  • fog- és szájápolási termékek
  • sporteszközök

Kérjük, minden esetben tájékozódjon, jogosult-e a szolgáltatás igénybevételére! (pl. beutalási kötelezettség, jogosultsági körök, elszámolhatóság)

Partnereinknél készpénzzel/bankkártyával/átutalással és/vagy OTP Egészségpénztári kártyával fizetheti ki egészségügyi kiadásait:

Fizetés készpénzzel, bankkártyával, átutalással:

  1. Kérjen számlát (Vevő: OTP Egészségpénztár, 1138 Budapest, Váci út 135-139., adószám: 18105564-2-41, pénztártag neve és valamely azonosítója: az Ön tagsági okiratszáma, vagy adóazonosító jele. A számlán fel kell tüntetni a termék/szolgáltatás pontos megnevezését is.)
    (Ha átutalással fizet, akkor igazolja az átutalás megtörténtét is az alábbi módok valamelyikén: küldje be a banki kivonatot vagy a szolgáltató tüntesse fel a számla megjegyzés rovatában, hogy „pénzügyi teljesítést nem igényel”.)
  2. Juttassa el hozzánk számláját:

    Papír alapú számlát termékről vagy szolgáltatásról benyújthat:
    • online az ügyfélportálunkon, szkennelve/fotózva a teljes számlafelületet (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
    • postai úton, eredetiben vagy hiteles másolatként (1369 Budapest 5. Pf. 362), vagy
    • személyesen ügyfélszolgálatunkon, eredetiben vagy hiteles másolatként (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók)
    Digitális számlát termékről vagy szolgáltatásról beküldhet:
    • online az ügyfélportálunkon (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
    • e-mailben továbbítva az info@otpep.hu címünkre
  3. Kifizetjük Önnek a beküldött számláját, ha elérhető a szükséges fedezet egészségpénztári számláján. (A beérkezést követően előreláthatólag néhány napon belül (de legfeljebb 15, családi/önsegélyező szolgáltatás esetében 25 munkanapon belül) fizetjük ki Önnek, átutalással a bejelentett lakossági folyószámlájára, vagy annak hiányában lakcímére.)

Fizetés Egészségkártyával:

Telefonos engedélyeztetéssel vagy POS terminál igénybevételével:

  • igazolnia kell tagságát, illetve jogosultságát (Egészségkártyával, vagy egyéb okirattal)
  • a számlát a szolgáltató küldi el számunkra

Webshopban(amennyiben a szolgáltató webshopjában elfogadják az egészségpénztári kártyát)

  • a kiválasztott termékek kosárba tétele után jelölje meg az egészségkártyás fizetési módot
  • vásárláskor a pénzintézet weboldalán adja meg a tranzakciót bonyolító pénzintézet által kért adatokat
  • a számlát a szolgáltató küldi el számunkra.

Az egészségpénztári számláján szereplő összeg erejéig vásárolhat, veheti igénybe a szolgáltatásokat (vagy ha összekötötte Egészségkártyáját bankkártyájával, akkor a bankkártyája limitjéig, hiszen ezesetben közvetlenül a bankszámlájáról is történhet levonás).

(Kivétel: a családi/önsegélyező szolgáltatások, melyek kifizetése OTP Egészségkártyával nem lehetséges.)

Az elfogadóhelyek OTP Egészségprogram vagy OTP Egészségpénztár elfogadóhely matricával jelzik a kártyás fizetés lehetőségét.

A Szolgáltató keresőben könnyedén megtalálhatja az Önnek legideálisabb elfogadóhelyeket.

Fizetés fedezetigazolással kártya használata nélkül:

Ha Ön új tag, még nem rendelkezik aktív egészségkártyával, de szeretne nagy összegű – legalább 10.000 Ft – szolgáltatást igénybe venni, megteheti. Csupán e felhatalmazó nyomtatvány kitöltésére, aláírására, szolgáltató általi aláírására és elküldésére (beleptetes@otpep.hu) van szükség. A nyomtatvány megérkezését követően és a megfelelő fedezet birtokában zároljuk a szolgáltatás ellenértékét.
A számlát a szolgáltató küldi meg kifizetésre számunkra.

Egészségpénztári kártyájával azon partnereinknél fizethet egészségügyi szolgáltatást, terméket, amelyek szerződtek kártyaelfogadásra.
Hogy melyek ezek a szolgáltatók?
Az elfogadóhelyek matricával jelzik a kártyás fizetés lehetőségét ("OTP Egészségprogram kártyaelfogadás" címke a bejáratnál vagy a pénztárnál), emellett az OTP Portál szolgáltató keresőjében is tájékozódhat a kártyás fizetés lehetőségéről, valamint a szolgáltatás típusára és helyére is szűrhet.

Amennyiben az Ön által kedvelt patikában / rendelőben / drogériában / bababoltban / sportboltban stb. nem fizethet egészségpénztári számlája terhére, vagy fizethet ugyan, de nem fogadnak el kártyát, jelezze bátran Pénztárunknak (a marketing@otpep.hu címen) és felvesszük a kapcsolatot kedvenc szolgáltatójával, hogy ott is élvezhesse a tagság előnyeit.

Élete nagy és/vagy nehéz állomásainál nyújthat felbecsülhetetlen segítséget az önsegélyező szolgáltatás. Olyan élethelyzetekben támaszkodhat e juttatásra, mint a gyermek születése, gondozása, nevelése, beiskolázása, vagy az álláskeresés, a lakáscélú jelzáloghitel törlesztése, a közüzemi díjak finanszírozása, továbbá az idősgondozás és a temetés igazolt költségeinek támogatása. Hogy hogyan? A pénztári számlájára történt befizetése után 20%, akár évi 150.000 Ft adó-visszatérítésre nyílik lehetősége (amennyiben személyi jövedelemadója ezt lehetővé teszi), tartalékának egy bizonyos – jogszabály szerinti – hányadát pedig készpénzként is felveheti számlájáról.

A nem mindennapi segítségnek azonban a feltétele is speciális: csakis olyan összeg erejéig igényelhető, amit már legalább 180 napja befizetett egyéni számlájára (kivétel az adó-visszatérítés és a hozam összege, amely azonnal felvehető). Szeretne igénybe venni önsegélyező szolgáltatást?

1. Töltse ki a megfelelő nyomtatványt.
2. Hitelesítse a nyomtatványt, amit kétféleképpen is megtehet:
- kinyomtatást követően írja alá, vagy
- a letöltött, számítógépére lementett pdf változatot hitelesítse AVDH-val, online.

3. Küldje el Pénztárunknak:
- aláírt űrlap esetében eredetiben, postai úton,
- AVDH-val hitelesített űrlap esetében e-mailben.

Továbbá küldje el Pénztárunknak az adott szolgáltatáshoz szükséges egyéb dokumentumok másolatát is.

Önsegélyező szolgáltatást csakis olyan összeg erejéig vehet igénybe, amit már legalább 180 napja befizetett pénztári számlájára (kivétel az adó-visszatérítés és a hozam összege, hiszen ezeket azonnal felveheti).

Kiegészítő önsegélyező szolgáltatás igényléséhez be kell nyújtani a jogosultságot igazoló dokumentumot is. A 120 napos jogosultsági idő azt az időszakot takarja, mely során kiállítható/benyújtható e dokumentum az esemény bekövetkezését/állapot kialakulását követően. A folyamatos szolgáltatásoknál a határozatok lehetnek ugyan 120 napnál régebbiek, de 120 naponként igazolni szükséges a jogosultság fennállását bankszámlakivonatokkal, számlákkal. (A határidőtől különös esetekben lehet eltérni, pl. örökbefogadás esetén.)

Pénztárunk abban az esetben tudja teljesíteni a támogatást a hitelt folyósító pénzintézet részére (a Bejelentőlap 1-es pontjában megadott számlaszámra), ha a hitelintézet a hiteltörlesztéseit úgynevezett technikai számlaszámon tartja nyilván. (Az igénylés előtt pontosítson hitelintézetével, hogy kezelhető és tisztázott legyen az egészségpénztári befizetések jogcíme!)

Amennyiben a támogatást lakossági folyószámlájára kéri (Bejelentőlap 2-es pont), úgy az igényléshez be kell mutatnia 3 havi számlakivonatot, valamint havonta az aktuális hiteltörlesztést igazoló számlakivonat másolatát is szükséges beküldenie Pénztárunknak, a Bejelentőlap másolatával együtt. (Amennyiben a Bejelentőlap nem tartalmaz változtatási igényt, úgy az onsegelyezo@otpep.hu címre is küldheti.)

Minden rögzített tétel 210 napos fedezetre váró státuszban szerepel rendszerünkben, a rögzítés és jóváhagyás napjától számítva. Tehát ha ezen időszakban lesz – 180 napos – egyenlege, akkor kifizethető az összeg az Ön által megadott lakossági folyószámlára. (120 napnál régebbi kivonatot nem áll módunkban elszámolni.)

Beiskolázási támogatás az óvodás, általános iskolás, valamint a középfokú és felsőfokú oktatásban résztvevő gyermek után igényelhető.

Az elfogadható (eredeti) számlák köre a tanulmányi szintektől függ.

  • Óvodás, kisiskolás szak- és középiskolás tanulók esetében: tanszer, taneszköz, ruházat. (Jelenleg a számítástechnikai tételek nem tartoznak ide.)
  • Egyetemi, főiskolás hallgatók részére (25 éves korig): tandíj, térítési díj, albérleti díj, Neptun-számlák, iskolai számlázási, könyvelési program által kiállított számlák számolhatók el.

A kiegészítő támogatás tagságonként igényelhető, tehát ugyanazon gyermek kapcsán mindkét szülő élhet a lehetőséggel, amennyiben mindketten pénztártagok.

Partnereink rendszeresen kínálnak 5-30%-os árengedményt a pénztártagok részére, így érdemes figyelni honlapunkat, hírlevelünket, ahol hírt adunk az aktuális akciókról.

Szolgáltatóink köre folyamatosan bővül, ajánlatos újra és újra felkeresni EGÉSZSÉGPÉNZTÁR SZOLGÁLTATÓ KERESŐ felületünket, ahol a szolgáltatás típusa és helye alapján is szűrhet. Amennyiben nem találná keresőnkben az Ön által kedvelt patikát / rendelőt / drogériát / bababoltot / sportboltot stb., jelezze bátran Pénztárunknak (a marketing@otpep.hu címen) és felvesszük a kapcsolatot kedvenc szolgáltatójával, hogy ott is élvezhesse a tagság előnyeit.

Hírlevelünkre két módon is feliratkozhat:

  • az otpportalok.hu oldalon keresztül és
  • az alábbi nyomtatvány kitöltésével és beküldésével is jelezheti, ha szeretne értesítést kapni nyereményjátékainkról, a tagsággal kapcsolatos teendőkről, tudnivalókról, és ajánlatainkról.

Iratkozzon fel e-kommunikációra, az alábbiak szerint:

  1. Regisztráljon/lépjen be ügyfélportálunkra
  2. A "Beállítások/Személyes adatok" menüben pipálja be ezt a mezőt: Feliratkozom e-kommunikációs szolgáltatásra

E-mailben is megkaphatja adóigazolását, ha feliratkozik e-kommunikációra, az alábbiak szerint:

  1. Regisztráljon/lépjen be ügyfélportálunkra
  2. A "Beállítások/Személyes adatok" menüben pipálja be ezt a mezőt: Feliratkozom e-kommunikációs szolgáltatásra
 

Tagdíj, befizetés

A havi tagdíj az Ön megtakarítását jelenti, amelyet havonta fizethet be pénztári számlájára saját (és családja) egészsége érdekében.

Minimum összege van: legalább havi 5.000 Ft befizetése szükséges egészségpénztári számlájára.
Maximum értéke természetesen nincs, csupán ajánlott: 750.000 Ft, hiszen ekkora befizetéssel hozhatja ki a legtöbbet megtakarításából, ez esetben igényelheti vissza a lehető legnagyobb összeget (150.000 Ft-ot) adó-visszatérítésként. De természetesen ennél magasabb – tetszőleges összegű – tagdíjat is befizethet, és lehetősége van eseti befizetés(ek)re is.

Pénztárunk önkéntes jellegéből adódóan a havi befizetés (tagdíj) nem kötelező, azonban ajánlott havonta legalább 5.000 Ft befizetése. Természetesen célszerű minél magasabb összeget befizetni, emellett lehetőség nyílik eseti plusz befizetés(ek)re is.
A tagság úgynevezett "őrzési díjjal" jár negyedévente, az 5.000 Ft havi befizetés elmulasztása esetén, de ez kizárólag a kapott hozamát csökkentheti, a befizetését nem. Összege: negyedévente maximum 975 Ft, de legfeljebb a hozam összege. Ezért is tanácsos a rendszeres befizetés.

Több lehetőség közül is választhat.
Íme a legkedveltebb egyéni befizetési módok:

Bankkártyával – a gyors megoldás

  • otpportalok.hu honlapon keresztül --> "Befizetés" (Ha van OTP Egészségpénztári kártyája, úgy egyből felhasználható az azonnali befizetéssel feltöltött összeg 93,5%-a. Ha nincsen kártyája, akkor kb. 2 munkanap múlva frissül egyenlege.)
  • OTP EP applikáció által (iOS, Android rendszereken, ha van egészségpénztári kártyája. A feltöltött összeg 93,5 százalékát használhatja fel, egészségkártyájával akár azonnal.)
  • Simple telefonos alkalmazás segítségével (iOS, Android rendszereken, ha van egészségpénztári kártyája. A feltöltött összeg 93,5 százalékát használhatja fel, egészségkártyával akár azonnal.

Átutalással – a klasszikus út

Az OTP Egészségpénztár 11703006-20411440 számú bankszámlájára, feltüntetve a közleményben nevét és tagkódját vagy adóazonosító jelét.
OTPdirekt hozzáféréssel még egyszerűbbé válhat az utalás, hiszen elegendő csupán az összeg és az adóazonosító jel megadása.

További lehetőségek a befizetésre:

  • Csoportos beszedési megbízással
  • Munkabérből történő levonással
  • Vagy azt a megoldást is választhatja, hogy összeköti OTP Egészségkártyáját bankkártyájával. Így nem kell foglalkoznia a befizetéssel, mégis fizethet Egészségkártyájával, hiszen közvetlenül a bankszámlájáról történik a levonás.

2 gyors megoldás közül is választhat:

1. Bankkártyás befizetés

otpportalok.hu ügyfélportálon keresztül --> "kártyás feltöltés"

Ha van OTP Egészségpénztári kártyája, úgy egyből felhasználhatja az azonnali befizetéssel feltöltött összeg 93,5 százalékát.
Ha nincs kártyája, akkor kb. 2 munkanap múlva frissül egyenlege.
(A befizetést 6,5% működési költség levonás terheli.)

2. Kártyák összekötése

Kösse össze OTP Egészségkártyáját bankkártyájával, így nem is kell befizetnie egészségpénztári számlájára, mégis fizethet Egészségkártyájával. Hiszen közvetlenül a bankszámlájáról történik a levonás, ha nincs elegendő egyenleg az egészségpénztári számláján.

  • Lépjen be/regisztráljon a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkra.
  • Kattintson a „Befizetés / Kártyák összekötése” menüre.
  • Válassza ki az összekötni kívánt kártyákat.

applikáció segítségével

  • OTP EP applikáció által (iOS, Android rendszereken, ha van egészségpénztári kártyája)
  • Simple telefonos alkalmazás segítségével (iOS, Android rendszereken, ha van egészségpénztári kártyája)
    A feltöltött összeg 93,5 százalékát használhatja fel, egészségkártyájával akár azonnal.

Bankkártyával több módon is befizethet egészségpénztári számlájára:

otpportalok.hu honlapon keresztül --> "Befizetés" menüpont

Ha van OTP egészségpénztári kártyája, úgy egyből felhasználhatja az azonnali befizetéssel feltöltött összeg 93,5 százalékát.
Ha nincs kártyája, akkor kb. 2 munkanap múlva frissül egyenlege.

applikáció segítségével --> "regisztráció"

  • OTP EP applikáció által (iOS és Android rendszereken, ha van egészségpénztári kártyája).
  • Simple telefonos alkalmazás segítségével (iOS, Android rendszereken, ha van egészségpénztári kártyája)
    A feltöltött összeg 93,5 százalékát használhatja fel, egészségkártyájával akár azonnal.

Igen, csoportos beszedési megbízás útján is gazdagíthatja egészségpénztári számláját.
Ezt akár online is beállíthatja:

  1. Internetbankjában/bankfiókban nyújtson be felhatalmazást csoportos beszedésre az OTP Egészségpénztár számára (azonosító: A18105564), majd
  2. Jelezze felénk is csoportos befizetését:
    • online: regisztráljon/lépjen be ügyfélportálunkra, majd írja be a beállított összeget a „Beállítások/Személyes adatok” menüben a „Vállalt tagdíj összege” mezőbe, vagy
    • postai úton: postázza el számunkra az alábbi nyomtatványt (1369 Budapest 5. Pf. 362).

Igen, munkabéréből is levonható egészségpénztári tagdíja. Ez a megoldás a befizetés egyik legegyszerűbb módja.
Csupán a megfelelő nyomtatványt szükséges:

  • kitölteni
  • eljuttatni munkáltatójához.

A megbízás alapján munkáltatója levonja a kívánt összeget nettó munkabéréből és átutalja egyéni egészségszámlájára.

A két leggyakoribb eset, ami a problémát okozza az, hogy

Nem azonosította magát. Ezért kérjük, győződjön meg róla, hogy a belépési nyilatkozat leadását kísérte-e azonosítás! (Erről ügyfélszolgálatos kollégáinktól érdeklődhet, vagy az OTP Portálon is ellenőrizheti: belépés után „Beállítások/Személyes adatok” menü.)

(Az azonosítást (ügyfél-átvilágítás) a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírása miatt szükséges elvégezni. A pénztárba történő belépés során minden tagnak át kell esnie ügyfél-átvilágításon.)

Ha Ön még nem azonosította magát, akkor gondoskodjon róla online vagy személyes ügyintézéssel:

Egyszerűen online:

  1. Lépjen be/regisztráljon a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkra.
  2. Válassza a „Beállítások/Személyes adatok” menüt.
  3. Adja meg adatait, és töltse fel/fotózza be az alábbi igazolványait
    • személyi igazolványt, vagy útlevelet, vagy kártya formájú vezetői engedélyt (mindkét oldalát),
    • és a lakcímkártyát (első, lakcím adatokat tartalmazó oldalát).


Postai úton vagy személyesen:

  1. Töltse ki az alábbi nyomtatványunkat.
  2. Nyomtassa ki, és írja alá.
  3. Másolja le az alábbi igazolványait:
    • személyi igazolványt, vagy útlevelet, vagy kártya formájú vezetői engedélyt (mindkét oldalát),
    • és a lakcímkártyát (első, lakcím adatokat tartalmazó oldalát).
  4. Juttassa el hozzánk:
    • Postai úton (1369 Budapest 5, Pf. 362) vagy
    • Adja le személyesen ügyfélszolgálatunkon (1138 Budapest, Váci út 135-139.).

Ha Ön kiemelt közszereplő: Akkor személyesen tehet eleget azonosítási kötelezettségének, bármelyik OTP Bank fiókban.

A Pénztár még nem tudta jóváírni az Ön által utalt összeget:

Amennyiben nem a leggyorsabb fizetési módot választotta (azaz a bankkártyás befizetést) és nincs egészségpénztári kártyája (amelynek birtokában lehetséges az azonnali feltöltés), úgy néhány nap is eltelhet a befizetés és a jóváírás között.

A befizetéshez költségek is társulnak, ám nem kérdés, megéri-e belépni pénztárunkba, hiszen a befizetett összeg („tagdíj”) 93,5 százalékát felhasználhatja. (Érdemes a – pénztári tartalékokból adódó – levonással is kalkulálni, amely 6,5%.)

Természetesen igen, a havi tagdíjon túl lehetőség nyílik eseti plusz befizetés(ek)re is.

Leggyorsabban bankkártyás fizetés esetén kerül pénztári számlájára az összeg (otpportalok.hu honlapon keresztül vagy – OTP EP és Simple – telefonos applikáció útján). Ha van egészségpénztári kártyája, úgy azonnal felhasználhatja a feltöltött összeg 93,5 százalékát. Egészségkártya hiányában kb. 2 munkanap múlva frissül egyenlege. Egyéb esetekben néhány nap is eltelhet a befizetés és a jóváírás között.

Pénztárunk önkéntes jellegéből adódóan a havi befizetés (tagdíj) nem kötelező, azonban ajánlott havonta legalább 5.000 Ft befizetése. Természetesen célszerű minél magasabb összeget befizetni, emellett lehetőség nyílik eseti plusz befizetés(ek)re is. A tagság úgynevezett "őrzési díjjal" jár, amelynek összege negyedévente kerül levonásra, tagdíj híján a keletkezett hozam terhére (legfeljebb a hozam mértékéig), ezért is tanácsos a rendszeres befizetés.

Amennyiben a pénztári számláján lévő összeg legalább 12 hónapon keresztül 0 Ft, Pénztárunk kiléptetheti Önt az OTP Egészségpénztárból.

A munkáltató által (részben vagy teljes egészében) fizetett tagdíj hozzájárulás után a munkáltató fizeti az adót.

 

Egészségpénztári kártya

Egészségpénztári kártyájával azon partnereinknél fizethet egészségügyi szolgáltatást, terméket, amelyek szerződtek kártyaelfogadásra.
Hogy melyek ezek a szolgáltatók? A kártyás fizetés lehetőségét egyrészt – OTP Egészségprogram vagy OTP Egészségpénztár elfogadóhely – matricával jelzik a bejáratnál és/vagy a pénztárnál, másrészt online is tájékozódhat: az otpportalok.hu Szolgáltató keresőjében.

Előnyei:

  • a leggyorsabb és legegyszerűbb feltöltési lehetőséget garantálja (akár az otpportalok.hu honlapon keresztül, akár telefonos applikáció – OTP EP, Simple – útján fizet be pénztári számlájára, azonnal hozzáfér az összeg 93,5 százalékához)
  • sőt, ha összeköti bankkártyájával, akkor a befizetéssel sem kell foglalkoznia, mégis fizethet Egészségkártyájával, hiszen közvetlenül a bankszámlájáról történik a levonás, ha nincs elegendő egyenleg az egészségpénztári számláján
  • kényelmes fizetést biztosít (egészségkártyás fizetés esetén még számlával sem kell bajlódnia, hiszen a szolgáltató küldi el azt Pénztárunknak)
  • webshopban is fizethet vele (amennyiben a szolgáltató szerződést kötött Pénztárunkkal a kártyás fizetésre)
  • akár társkártyát is igényelhet családtagjainak
  • a tranzakciók után nem számítunk fel költséget

Jelenleg 9000 helyen fizethet kártyával!

(Kivételt jelentenek az önsegélyező szolgáltatások, melyek kifizetése kártyával sajnos nem lehetséges.)

Azután kapja meg egészségpénztári kártyáját, miután befizetett pénztári számlájára legalább 6000 Ft-ot (ez az első tagdíj javasolt összege), mely fedezi a kártya díját (2900 Ft), a belépés díját (2000 Ft), valamint a működési költséget. Ha az összeg rendelkezésre áll, Pénztárunk kb. 10 munkanapon belül elpostázza Önnek kártyáját a Pénztárnál nyilvántartott lakcímére, vagy – amennyiben így rendelkezett – postacímére.

A két leggyakoribb eset, ami a problémát okozza, hogy:

  • Még nem fizette be pénztári számlájára a kártya díját és a belépés díját fedező összeget, amelynek javasolt értéke legalább 6000 Ft (kártyadíj: 2900 Ft, belépési díj: 2000 Ft, plusz működési költség). Pénztárunk azután postázza el ugyanis kártyáját, ha az összeg rendelkezésre áll.
  • Még nem történt meg az azonosítása. Ezért kérjük, győződjön meg róla, hogy a belépési nyilatkozat leadását kísérte-e azonosítás! Sajnos, akik nem esnek át ügyfél-átvilágításon, nem vehetik igénybe Pénztárunk szolgáltatásait.

Ahhoz, hogy használni tudja kártyáját, előbb aktiválnia szükséges, amit megtehet online vagy telefonon keresztül is.

Aktiválás online:

  • lépjen be az OTP Portál oldalra (ha még nem regisztrált, itt megteheti)
  • a "Beállítások/Kártyaaktiválás" menüben kattintson az aktiválandó kártya sávjára
  • majd kattintson a Kártyaaktiválás gombra

Aktiválás telefonon:

  • hívja az OTP Pénztárak és Cafeteria vonalat: +36 (1) 3666 555
  • az 1-es gomb megnyomásával válassza ki az "OTP Egészségpénztár szolgáltatásai" menüpontot
  • majd a 3-as gombbal aktiválja kártyáját, adja meg kártyájának utolsó 10 számjegyét, néhány személyes adatát és Telekódját (azaz kártyája utolsó 3 számjegyét)

Amennyiben nem járna sikerrel, kérje bátran ügyfélszolgálatunk segítségét (+36 (1) 3666 555), kollégáink örömmel segédkeznek az aktiválásban.

A kártya érvényességi ideje 3 év (a kártyán feltüntetett lejárati hó/év utolsó napján, 24 órakor jár le).

A lejáratot követően automatikusan (külön igénylés nélkül) biztosítja Pénztárunk az új kártyát.
(Kivéve azon tagoknak, akik nem aktiválták kártyájukat, vagy nincs a számlájukon a kártyadíjat fedező összeg, azaz 2.900 Ft.)
Amennyiben tagsága már a kártya lejártát megelőzően megszűnik, kártyája érvénytelenné válik.

16. életévét betöltött közeli hozzátartozóinak kérhet társkártyát (pl. gyermeke, házastársa, élettársa, testvére, szülei, nagyszülei számára), így ők is igénybe vehetik szolgáltatásainkat (pl. kártyás vásárlás).

Igénylés menete:
1. Töltsék ki a Társkártya igénylő nyomtatványt.
2. Juttassa el a Pénztárnak aláírva (Ön, a társkártyabirtokos és a tanúk által is), eredetiben, a Pénztár levelezési címére vagy személyes ügyfélszolgálatára.
(Vagy küldje el e-mailben az AVDH-val hitelesített pdf változatokat: Ön és a társkártyabirtokos által külön-külön hitelesítve egy-egy példányt.)

A társkártya díja: 2900 Ft

(A társkártya az Ön pénztári számlájához kapcsolódik, így a társkártyával történő vásárlás ellenértékét az Ön számlájáról vonjuk le, és az esetleges jogosulatlan használat következményei is Önt terhelik.)

Ha kártyája elveszett / megsérült / ellopták, célszerű letiltani azt. Ezt a nap 24 órájában bármikor megteheti az OTP Cafeteria vonalon keresztül (+36 1 3666 555 --> 0-s menüpont). Bejelentéskor meg kell adnia EP kódját (azaz a tagsági okirat utolsó 3 számjegyét), valamint kártyája számát.

Mivel a letiltott kártya újra aktiválása nem lehetséges, ezért újat kell igényelni, az alábbi nyomtatvány beküldésével Pénztárunk valamely elérhetőségére.
A pótkártya díja: 2900 Ft.

 

Számla, kifizetés

A számlát az alábbi módokon juttathatja el Pénztárunkhoz:

Papír alapú számlát termékről vagy szolgáltatásról benyújthat:

  • online az ügyfélportálunkon, szkennelve/fotózva a teljes számlafelületet (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • postai úton, eredetiben vagy hiteles másolatként (1369 Budapest 5. Pf. 362), vagy
  • személyesen ügyfélszolgálatunkon, eredetiben vagy hiteles másolatként (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók)

Digitális számlát termékről vagy szolgáltatásról beküldhet:

  • online az ügyfélportálunkon (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • e-mailben továbbítva az info@otpep.hu címünkre

Kérjük, erre is ügyeljen a számlabeküldés során:

  • Nem fogadunk el nyugtát, blokkot, számlamásolatot, előleg-, proforma- és díjbekérő számlát.
  • A számlát csak abban az esetben kell eljuttatnia hozzánk, ha készpénzzel/bankkártyával/átutalással vásárol egészségügyi terméket/szolgáltatást. (Ha közvetlenül OTP Egészségkártyájával fizet, akkor a szolgáltató juttatja el hozzánk az e-számlát, ez esetben Önnek nincs teendője.)
  • Ha átutalással fizet, akkor igazolja az átutalás megtörténtét is az alábbi módok valamelyikén: küldje be a banki kivonatot vagy a szolgáltató tüntesse fel a számla megjegyzés rovatában, hogy „pénzügyi teljesítést nem igényel”.
  • Ha szemüveget vagy hallókészüléket vásárol, szűrővizsgálatot vesz igénybe vagy otthoni gondozást számol el, akkor ügyeljen a - vásárláskor érvényes - orvosi javaslat meglétére, csatolására is.

Meddig küldheti be számláit?

A számlákat a kiállítástól számított 5. év június 30. napjáig történő beérkezés esetén fizetjük ki, ha elérhető a szükséges fedezet egészségpénztári számláján.

Azonban kérjük, mielőbb postázza el a papír számlákat, mert idővel olvashatatlanná válnak (fakulnak, gyűrődnek, piszkolódnak, szakadnak).

A HELYESEN KIÁLLÍTOTT számla tartalmi elemei:

  • Vevő:
    OTP Egészségpénztár - 1138 Budapest, Váci út 135-139., adószám: 18105564-2-41
    Pénztártag neve és azonosítója (tagsági okiratszáma vagy adóazonosító jele)
    (Ha kedvezményezett veszi igénybe a szolgáltatást, az ő nevét és TAJ számát is fel kell tüntetni.)
  • Kiállító:
    A szolgáltató nevén, címén és adószámán túl szerepeljen aláírása, valamint a keltezés is.
    (Fontos, hogy a szolgáltatónak érvényes szerződése legyen Pénztárunkkal egészségügyi ellátásra, vagy a NEAK-kal egészségügyi szolgáltatás nyújtására.)
  • Termék:
    A termék vagy szolgáltatás pontos megnevezése, mennyisége, egységára, nettó és bruttó ára, ÁFA kulcsa és összege.

A pénztártagok egy speciális, bankszámlához hasonlító egyéni számlával rendelkeznek, ám ez a felület kifejezetten az egészségről és az önsegélyezésről szól. Az – öngondoskodás jegyében – ide befizetett összeget a tagok többek között gyógyszerre, szemüvegre, magánorvosra, vagy lakáshiteltörlesztési, születési, beiskolázási támogatásra fordíthatják. Bizonyos helyeken – több mint 9000 elfogadóhelyen – gyorsan, egyszerűen fizethet egészségkártyájával is, másutt készpénzzel, bankkártyával fizethet. (Utóbbi esetben a számla alapján átutaljuk Önnek a termék/szolgáltatás árát, pénztári számlája terhére.)

  • Vásárlás egészségpénztári kártyával:
    A kártyaelfogadó szolgáltatóknál egészségkártyájával fizethet POS terminál igénybevételével, továbbá telefonos engedélyeztetéssel is (csupán igazolnia kell tagságát, illetve jogosultságát – egészségkártyájával, vagy egyéb okirattal). Jó hír, hogy egyre több webshopban is elfogadják az egészségpénztári kártyát (például a Pénztárbolt webshopban).
    A számlát a szolgáltató küldi el számunkra.
    A kártyás fizetés lehetőségét egyrészt elfogadóhelyi matricával jelzik a bejáratnál és/vagy a pénztárnál, másrészt online is tájékozódhat az elfogadóhelyekről: a szolgáltató keresőnkben.
    (Kivételt jelentenek a családi/önsegélyező szolgáltatások, melyek kifizetése kártyával sajnos nem lehetséges.)
  • Fizetés készpénzzel:
    Ha készpénzzel, bankkártyával vagy átutalással fizeti egészségügyi kiadását, a számlát Önnek kell eljuttatnia Pénztárunkhoz (Vevő: OTP Egészségpénztár, 1138 Budapest, Váci út 135-139., adószám: 18105564-2-41, pénztártag neve és valamely azonosítója: az Ön tagsági okiratszáma, vagy adóazonosító jele. A számlán fel kell tüntetni a termék/szolgáltatás pontos megnevezését is.)

Számláit az alábbiak szerint juttathatja el hozzánk, ha készpénzzel, bankkártyával vagy átutalással fizetett:

Papír alapú számlát termékről vagy szolgáltatásról benyújthat:

  • online az ügyfélportálunkon, szkennelve/fotózva a teljes számlafelületet (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • postai úton, eredetiben vagy hiteles másolatként (1369 Budapest 5. Pf. 362), vagy
  • személyesen ügyfélszolgálatunkon, eredetiben vagy hiteles másolatként (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók)

Digitális számlát termékről vagy szolgáltatásról beküldhet:

  • online az ügyfélportálunkon (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • e-mailben továbbítva az info@otpep.hu címünkre

Kérjük, erre is ügyeljen, mikor számlát küld be:

  • Nem fogadunk el nyugtát, blokkot, számlamásolatot, előleg-, proforma- és díjbekérő számlát.
  • Ha átutalással fizet, akkor igazolja az átutalás megtörténtét is az alábbi módok valamelyikén: küldje be a banki kivonatot vagy a szolgáltató tüntesse fel a számla megjegyzés rovatában, hogy „pénzügyi teljesítést nem igényel”.
  • Ha szemüveget vagy hallókészüléket vásárol, szűrővizsgálatot vesz igénybe vagy otthoni gondozást számol el, akkor ügyeljen a - vásárláskor érvényes - orvosi javaslat meglétére, csatolására is.

Meddig küldheti be számláit?

A számlákat a kiállítástól számított 5. év június 30. napjáig történő beérkezés esetén fizetjük ki, ha elérhető a szükséges fedezet egészségpénztári számláján.

Azonban kérjük, mielőbb postázza el a papír számlákat, mert idővel olvashatatlanná válnak (fakulnak, gyűrődnek, piszkolódnak, szakadnak).

A számlákat a kiállítástól számított 5. év június 30. napjáig történő beérkezés esetén fogadja el Pénztárunk.

Azonban kérjük, mielőbb postázza el a papír számlákat, mert idővel olvashatatlanná válnak (fakulnak, gyűrődnek, piszkolódnak, szakadnak).

Papír alapú számlát termékről vagy szolgáltatásról benyújthat:

  • online az ügyfélportálunkon, szkennelve/fotózva a teljes számlafelületet (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • postai úton, eredetiben vagy hiteles másolatként (1369 Budapest 5. Pf. 362), vagy
  • személyesen ügyfélszolgálatunkon, eredetiben vagy hiteles másolatként (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók)

Digitális számlát termékről vagy szolgáltatásról beküldhet:

  • online az ügyfélportálunkon (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • e-mailben továbbítva az info@otpep.hu címünkre

Az egészségpénztári számlára vásárolt terméknek/szolgáltatásnak nincs előírt minimum összeghatára.

A számla összegét a beérkezést követően előreláthatólag néhány napon belül (de legfeljebb 15, családi/önsegélyező szolgáltatás esetében 25 munkanapon belül) fizetjük ki Önnek (átutalással, vagy bejelentett lakossági folyószámla hiányában lakcímére).

TIPP!

Ha vannak olyan beküldött számlái, melyek fedezetre várnak, akkor módosítsa azok sorrendjét a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkon, például összeg szerint növekvő sorrendbe, hogy mihamarabb megkaphassa számláit értékét!

(Beállítás: belépés után, az „Ügyintézés / Fedezetre váró számlák” menüben, a „Sorrend módosítása” gombra kattintva, a kis nyilak segítségével.)

Két kifizetési mód közül választhat:

  • ÁTUTALÁS a bejelentett lakossági folyószámlájára
  • vagy LAKCÍMÉRE is kérheti a kifizetést.

A számlát csak abban az esetben kell eljuttatnia Pénztárunknak, ha készpénzzel vásárol egészségügyi terméket/szolgáltatást. Amennyiben egészségpénztári kártyájával fizet, úgy a számlát a szolgáltató küldi el Pénztárunknak.

Szolgáltatást egészségpénztári számlaegyenlege erejéig vehet igénybe, tehát kártyájával is csak egyenlege mértékéig fizethet. Azonban kapott számláját egyenlegétől függetlenül beküldheti hozzánk, hiszen később is lehetséges a kifizetése, 5 éven belül, amikor be tudja fizetni a szükséges összeget számlájára. Sőt, részletfizetést is beállíthat ügyfélportálunkon vagy az applikációban (azaz min. 20 ezer Ft értékű számláját akár 8 kisebb részre oszthatja, így részletekben történhet annak kifizetése).

TIPP!

Ha vannak olyan beküldött számlái, melyek fedezetre várnak, akkor módosítsa azok sorrendjét a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkon, például összeg szerint növekvő sorrendbe, hogy mihamarabb megkaphassa számláit értékét!

(Beállítás: belépés után, az „Ügyintézés / Fedezetre váró számlák” menüben, a „Sorrend módosítása” gombra kattintva, a kis nyilak segítségével.)

Az egészségpénztári szolgáltatások közül az ÉLETMÓDJAVÍTÓ szolgáltatások adókötelesen vehetők igénybe, azaz a megvásárlásuk által keletkezett adóköteles jövedelmet rendezni szükséges a jövő évi adóbevallás során.

Adókötelesen igénybe vehető szolgáltatások:

  • TERMÉSZETGYÓGYÁSZAT: például manuálterápia, hagyományos kínai orvoslás, neurálterápia, akupresszúra, reflexzóna terápia, alternatív fizioterápia, bioenergetika, kineziológia (jogszabályban felsorolt feltételeknek megfelelő szolgáltatások).
  • SPORTESZKÖZÖK vásárlása, bérlése: sporteszközök, védőfelszerelések vásárlása, bérlése, például: kerékpár, korcsolya, síléc, sátor, horgászbot.
  • GYÓGYTEÁK, FOG- ÉS SZÁJÁPOLÁSI TERMÉKEK vásárlása.

Amennyiben szeretné elkerülni az adóköteles termékek vásárlását és az adókötelezettség rendezését, könnyedén kiküszöbölheti, csupán az alábbi nyomtatványt kell kitöltenie és eljuttatnia Pénztárunkhoz.

Néhány terméket és szolgáltatást kizárólag orvosi javaslat birtokában lehet megvásárolni és elszámolni a Pénztáron keresztül. Ennek hiányában jogosulatlan a vétel, így utána SZJA és SZOCHO fizetési kötelezettség keletkezik.
Ezt azonban könnyedén elkerülheti, ha a VÁSÁRLÁST MEGELŐZŐEN gondoskodik az orvosi javaslatról.

AZ ÉRINTETT TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK:

  • szemüveg, kontaktlencse (mely működési engedéllyel rendelkező, szakképzett optometrista javaslata alapján is elszámolható), napszemüveg (egészségvédelmi céllal)
  • hallókészülék
  • otthoni gondozás
  • egészségügyi szűrővizsgálatok (pl.: méhnyakrák-, emlőrák-, prosztatarák-, mozgásszervi-, fogászati szűrés)
    - prevenciós egészségügyi szűrővizsgálatok.

Fontos, hogy pénztárunkhoz is eljuttassa a megfelelően kitöltött orvosi javaslatot, azaz szerepel rajta:

  • a pénztártag neve
  • és pénztári azonosító száma (vagy születési dátuma és címe)
  • a szolgáltatás megnevezése
  • a kiállítás dátuma (mely megelőzi a termék/szolgáltatás vásárlásának időpontját)
  • az orvos aláírása
  • és bélyegzője.

(Amennyiben kedvezményezett veszi igénybe a szolgáltatást, úgy az ő nevét és TAJ-számát kell feltüntetni.)

Az orvosi javaslatnak köszönhetően további adókedvezményhez juthat! Ha olyan szűrővizsgálatot vesz igénybe ugyanis, amit korábban orvos javasolt egészségügyi állapota miatt, akkor a számla ellenértékének 10%-át visszaigényelheti „prevenciós szolgáltatás” jogcímen (a 20% adó-visszatérítésen felül).

Az orvosi javaslatot beküldheti:

  • online a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkon, fotózva vagy szkennelve (belépés után az „Ügyintézés / Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • postai úton, az alábbi nyomtatvány beküldésével (1369 Budapest 5. Pf. 362)

Az orvosi javaslatot elegendő egyszer beküldenie (a megjelölt termék/szolgáltatás esetén), mivel korlátlan ideig érvényes.

 

Visszatérítés és egyéb kedvezmények

20% adó-visszatérítéssel élhet, tehát az egészségpénztári számlájára befizetett megtakarításának ekkora hányadát igényelheti vissza pénztártagként. Így évente akár 150.000 Ft is visszatérhet Önhöz!

További 10% visszatérítésére nyílik lehetősége (a maximális 150 ezer Ft adó-visszatérítés kereten belül), amennyiben átmenetileg szabad pénzét 2 évre leköti, vagy szűrővizsgálatot (preventív szolgáltatást) vesz igénybe (orvosi javaslatra, egészségpénztári számláján keresztül).

Emellett extra kedvezményeket is igénybe vehet, hiszen partner szolgáltatóink időről időre 5-30%-os árkedvezményt is felajánlanak a pénztártagoknak egészségük, gyógyulásuk, jobb életszínvonaluk érdekében. Az aktuális akciókról folyamatosan hírt adunk honlapunkon, Facebook oldalunkon és eDM leveleinkben.

Az adó-visszatérítés azt jelenti, hogy az egészségpénztári számlájára befizetett megtakarításának 20%-át visszaigényelheti személyi jövedelemadójából az adóbevallás során (évente akár 150.000 Ft-ot).
A visszaigényelt összeget egészségpénztári számlájára utalja vissza a NAV a bevallás benyújtását követő 30 napon belül, amit újabb egészségügyi vagy önsegélyező kiadásra fordíthat, vagy akár készpénzként is felvehet (önsegélyező szolgáltatás esetén).

Ehhez csupán néhány feltételnek kell teljesülnie:

  • legyen befizetett személyi jövedelemadója
  • nyilatkozzon adóbevallásában egészségpénztári tagságáról, rendelkezzen adójáról
  • ne legyen adótartozása

A szükséges adóigazolást Pénztárunk január 31-ig küldi el Önnek, kérésére akár e-mailben. (Az igazolás tartalmazza a visszatérítésre jogosító befizetéseket, valamint az adóköteles és jogosulatlan tételeket.)

Az adó-visszatérítés érdekében adóbevallásában mindössze 2 témakörben kell nyilatkoznia a megfelelő – SZJA – nyomtatványon:

  • Pénztári tagságáról: melyik önkéntes pénztári számlájára kéri az adó-visszatérítést
  • Adójáról: hiszen befizetései után 20% adó-visszaigénylésre jogosult, emellett lekötése után további 10%, a szűrővizsgálatok/prevenciós szolgáltatások után szintén 10% adókedvezményre jogosult (a maximális 150 ezer Ft adó-visszatérítés kereten belül).

A kitöltést könnyedén teljesítheti az általunk – január 31-ig – megküldött adóigazolás alapján: tartalmazza ugyanis a – feltüntetni szükséges – visszatérítésre jogosító befizetéseket, valamint az adóköteles és jogosulatlan tételeket is.

Igen, feltörhető a lekötött összeg a 2 éves futamidő előtt, amit megtehet:
- az alábbi nyilatkozat beküldésével (kitöltve, aláírva, eredetiben, postai úton, vagy AVDH-val hitelesítve, online beküldve), vagy
- az OTP Portálon keresztül (bejelentkezést követően: „Egészségszámla / Lekötések” menü).

(Amennyiben a lekötött összeget részben törné fel, az az egész összeg lekötésének feltörését jelenti. A futamidőn belül feltört összeg után járó adókedvezményt 20%-kal növelten kell az adóévre vonatkozó adóbevallásban jeleznie és megfizetnie.)

 

Kedvezményezettek

Bejelentést követően közeli hozzátartozói (pl. gyermeke, házastársa, élettársa, testvére, szülei, nagyszülei) is élvezhetik tagsága előnyeit, sőt, kártyás vásárlásra is nyílik lehetőségük (16 életév felett). Ehhez csupán társkártyát szükséges igényelnie hozzátartozói számára (2900 Ft/db áron), melyről itt tájékozódhat. (A társkártya az Ön pénztári számlájához kapcsolódik, így a társkártyával történő vásárlás ellenértékét az Ön számlájáról vonjuk le, és az esetleges jogosulatlan használat következményei is Önt terhelik.)

A Pénztár szolgáltatásait akkor vehetik igénybe közeli hozzátartozói, ha a szolgáltatást megelőzően bejelenti ez irányú szándékát Pénztárunknak, amit két módon is megtehet:

Bármikor megadhat új kedvezményezettet is és vissza is vonhatja a korábbi megjelölést.

Egyidejűleg akár több kedvezményezettet is megnevezhet, (16. életévét betöltött) hozzátartozói számára pedig társkártyát is igényelhet (2900 Ft/db áron), az alábbi nyomtatvány benyújtásával: postai úton, eredetiben, kitöltve, aláírva Ön, a társkártyabirtokos és a tanúk által is (vagy küldje el e-mailben az AVDH-val hitelesített pdf változatokat: Ön és a társkártyabirtokos által külön-külön hitelesítve egy-egy példányt).
(A társkártya az Ön pénztári számlájához kapcsolódik, így a társkártyával történő vásárlás ellenértékét az Ön számlájáról vonjuk le, és az esetleges jogosulatlan használat következményei is Önt terhelik).

Bejelentést követően közeli hozzátartozói is élhetnek Pénztárunk lehetőségeivel, csupán néhány eset jelent kivételt. Az alábbi négy szolgáltatást kizárólag Pénztártag veheti igénybe (hozzátartozó nem):

  • kieső jövedelem pótlása
  • szűrővizsgálatok igénybevétele
  • temetést igazoló költségek megtérítése
  • védendő fogyasztó közüzemi díjainak támogatása.

16. életévét betöltött hozzátartozóinak társkártyát is igényelhet, így még kényelmesebben vehetik igénybe szolgáltatásainkat. Társkártyát az alábbi nyomtatvány benyújtásával igényelhet: postai úton, kitöltve, aláírva (Ön, a társkártyabirtokos és a tanúk által is), eredetiben beküldve, 2900 Ft/db áron. (Vagy küldje el e-mailben az AVDH-val hitelesített pdf változatokat: Ön és a társkártyabirtokos által külön-külön hitelesítve egy-egy példányt.)

A kedvezményezettek körének megváltoztatásához mindössze:
- az alábbi nyomtatványt kell benyújtania Pénztárunk valamely elérhetőségére, vagy
- az OTP Portálon is megjelölheti/módosíthatja kedvezményezettjeit (bejelentkezés után: „Beállítások / Családtagok” menü).

Pénztártag halála esetén megszűnik a tagsági jogviszony. A sajnálatos eseményt a halotti anyakönyvi kivonat másolatának megküldésével lehet bejelenteni Pénztárunkhoz.

A pénztári számla egyenlegét megkaphatjá(k):

  • a haláleseti kedvezményezett(ek), a rendelkezés százalékában (Amennyiben van haláleseti kedvezményezett, akkor Pénztárunk írásbeli felhívást küld számára a bejelentést követően. Jogosultsága igazolásához az alábbi nyomtatványt (eredetiben, aláírva, kitöltve, postai úton, vagy AVDH-val hitelesítve, online) szükséges megküldenie és igazolványai másolatát kell majd megküldenie Pénztárunknak.)
  • vagy kedvezményezett hiányában a törvényes örökös(ök) (Ez esetben az örökösnek kell a szükséges nyomtatványt (eredetiben, aláírva, kitöltve, postai úton, vagy AVDH-val hitelesítve, online), a jogerős hagyatéki végzést vagy öröklési bizonyítványt és az igazolványok másolatát megküldenie Pénztárunknak.)

Az egészségpénztári számlán lévő összeg felvehető:

  • egy összegben (átutalással vagy lakcímre történő kézbesítéssel)
  • a Pénztárban is hagyható, saját néven
  • vagy átkérhető másik, azonos típusú pénztárba

A jelenleg hatályos jogszabályi előírások alapján az önkéntes pénztári megtakarítás nem képezi a hagyaték részét.

Bizonyos gyógyszertárak jelentik Pénztárunk felé a vényen szereplő neveket, és ha az érintett nem kedvezményezett, úgy a számla visszautasításra kerül.

 

Változás bejelentés

Amennyiben megváltozott valamely adata (a Belépési nyilatkozatban megadottakhoz képest), kérjük, tudassa velünk 5 munkanapon belül, az alábbi módon:

  1. Regisztráljon/lépjen be ügyfélportálunkra
  2. Kattintson a "Beállítások/Személyes adatok" menüre és nyomja meg a „Módosítás” gombot
  3. Adja meg új adatait, majd a végén kattintson a „Mentés” gombra
 

Egyenleg, forgalom

Több felület közül is választhat egyenlege megtekintéséhez:

Amennyiben rendelkezik egészségpénztári kártyával:

(Bármelyik platformmal is szimpatizál, készítse elő pénztári kártyáját, hiszen annak adataival (utolsó számjegyeivel) kérdezheti le egyenlegét.)

Ha nincs pénztári kártyája:

  • TELEFON: OTP Egészségpénztár Ügyfélszolgálat: +36 1 3666 555.
    (Ez esetben tagsági okiratszámával, vagy adóazonosító jelével azonosíthatja magát.)

Több felület közül is választhat számlaforgalma megtekintéséhez.

Amennyiben rendelkezik egészségpénztári kártyával:

(Bármelyik platformmal is szimpatizál, készítse elő pénztári kártyáját, hiszen annak adataival (utolsó számjegyeivel) kérdezheti le egyenlegét.)

 

Szolgáltatóknak

Mert bővül az ügyfélköre és nő a bevétele, ismertsége hiszen:

  • A vevők előnyben részesítik azokat a szolgáltatókat, ahol egészségpénztári számlára vásárolhatnak terméket/szolgáltatást, hiszen visszaigényelhetik befizetéseik 20%-át. Tagjaink közel 35 000 szerződött üzletben vásárolhatnak egészségpénztárral elszámolható terméket/szolgáltatást.
  • Megjelenik platformjainkon. Partnereink automatikusan bekerülnek a szolgáltató keresőbe, azaz abba az adatbázisba, ahol a pénztártagok – a szolgáltatás típusára, helyére és a kártyaelfogadásra szűrve is – tájékozódnak. Emellett honlapunk "Kedvezmények" felületén és Facebook oldalunkon is megjelenhetnek állandó és időszakos (akár egyedi) ajánlatai.
  • Több mint 360 000 pénztártag ismeri meg termékeit, szolgáltatásait, ajánlatait, sőt, a tagok családtagjai is, akik szintén élhetnek a tagság előnyeivel. A tagok és a kedvezményezettek (családtagok) 2023-ban közel 23 milliárd Ft összegben vásároltak pénztári számlára. Az OTP Egészségpénztár az egyik legnagyobb egészségpénztár Magyarországon, tagjaink száma évente több ezer fővel nő.
  • Webshop-on keresztül is lehet fizetni egészségpénztári kártyával, ami szintén növeli bevételeit és csökkenti banki kiadásait. (Emellett készpénzzel és egészségpénztári kártyával egyaránt fizethetnek tagjaink a szolgáltatóknál.)

Az OTP Egészségpénztár az alábbi területekről várja a szolgáltatók jelentkezését:

  • orvosi rendelők, orvosok,
  • gyógyhelyek (mozgásszervi betegeket ellátó nappali kórház, gyógyfürdőkórház, szanatórium, éghajlati gyógyintézet, klímagyógyintézet, gyógyvíz-ivócsarnok, gyógybarlang),
  • gyógytornászok, gyógymasszőrök,
  • otthoni gondozásra szakosodott szakápolók,
  • gyógyszertárak,
  • gyógyászati segédeszköz forgalmazók, orvostechnikai-eszköz forgalmazók, optikák,
  • gluténmentes élelmiszerforgalmazók.

A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs.

Szerződéskötés

Ha szeretne az OTP Egészségpénztár szerződött szolgáltatójává válni, csupán az alábbi szerződést szükséges:

  • két példányban kitöltenie
  • cégszerűen aláírnia
  • és a kért mellékletekkel együtt elküldenie részünkre.

Portál- és szolgáltatókereső

Tagjaink a szolgáltató keresőbe könnyedén informálódhatnak partnereinkről: rászűrhetnek a szolgáltatás típusára, helyére és akár a kártyaelfogadás lehetőségére is. (Szolgáltatóink automatikusan bekerülnek a kereső adatbázisába a szerződéskötést követően.)

A szolgáltatók egyedi (állandó vagy időszakos) ajánlataival honlapunk "Kedvezmények" felületén és Facebook oldalunkon találkozhatnak.

Tagjaink egyrészt a szolgáltató keresőben szűrhetnek rá a kártyaelfogadás lehetőségére (a szolgáltatás típusán és helyén kívül), másrészt matrica/logó is jelzi a kártyaelfogadás lehetőségét: a bejáratnál és a POS terminál, illetve a pénztár közelében, valamint webshop esetében az internetes felületen.

Szolgáltatóink automatikusan és ingyenesen kerülnek be a kereső adatbázisába a szerződéskötést követően.

Igen, időszakos és/vagy állandó akciókkal is kedvezhet a tagoknak. Az állandó kedvezményt megadhatja a Szolgáltatási szerződés űrlapján, amennyiben időszakos engedményt szeretne biztosítani a tagoknak, írjon a marketing@otpep.hu email címre és küldje el a promóció adatait:

  • cég neve
  • logója
  • kedvezményt nyújtó telephely címe
  • kedvezménnyel érintett termékek/szolgáltatások köre
  • kedvezmény mértéke
  • akció időtartama

Akció

Akár időszakos, akár állandó akcióját szeretné népszerűsíteni a pénztártagok körében, lehetőség nyílik rá Pénztárunk honlapján, Facebook oldalán, és eDM hírlevelében. (Erre vonatkozó igényét a marketing@otpep.hu email címen jelezheti.)

Változás bejelentés

Amennyiben megváltozott valamely adata (a Szolgáltatói szerződésben megadottakhoz képest), kérjük, az alábbi nyomtatvány kitöltésével és elküldésével tudassa velünk a változást 5 munkanapon belül! A bejelentést megteheti e-mailben, vagy postai úton is, illetve az otpportalok.hu oldalon keresztül egyaránt.

Számlaforgalom

Igen, visszanézhető a számlaforgalom az otpportalok.hu oldalon, ahová szerződéskötést követően lehet regisztrálni. Érdemes mielőbb bejelentkezni, hiszen a felület csak a regisztrációt követő adatokat tárolja és mutatja.

Fizetés módok

A pénztártagok készpénzzel és/vagy OTP egészségpénztári kártyával fizethetnek partnereinknél:

  • KÉSZPÉNZZEL
    (A számlát ez esetben a tagok juttatják el Pénztárunknak.)
  • EGÉSZSÉGPÉNZTÁRI KÁRTYÁVAL (azon partnereinknél, akik szerződtek kártyaelfogadásra):
    - TELEFONOS engedélyeztetéssel
    - POS TERMINÁL igénybevételével
    - WEBSHOP-ban (amennyiben telepítették a szükséges fizetési felületet)
    (A vásárlásról kiállított számlát a szolgáltató juttatja el Pénztárunkhoz.)
    (Kivétel: az önsegélyező szolgáltatások, melyek kifizetése OTP Egészségpénztári kártyával nem lehetséges.)
  • Fizetés FEDEZETIGAZOLÁSSAL kártya használata nélkül
    (Ha egy új tag szeretne nagy összegű – legalább 10.000 Ft összegű – szolgáltatást igénybe venni, ám még nem rendelkezik aktív egészségkártyával, megteheti, csupán a felhatalmazó nyomtatványt kell elküldenie Pénztárunknak. A számlát a szolgáltató küldi meg kifizetésre Pénztárunknak.)

Számlabeküldés

A számlákat Pénztárunknak kell eljuttatnia, legalább havonta egyszer, de lehetőség szerint minél gyakrabban:

  • személyesen ügyfélszolgálatunkra (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók)
  • vagy postai úton, megjelölt küldeményként (1369 Budapest 5, Pf. 362)

A számlák beküldése csak abban az esetben a szolgáltató feladata, ha a tag egészségpénztári kártyájával, vagy fedezetigazolással fizet. (Készpénzes fizetés esetében maga a pénztártag juttatja el a számlát Pénztárunknak.)

A számla – Pénztárhoz történő – beérkezését követő 8 munkanapon belül, elektronikus/EDI számla esetén 5 munkanapon belül téríti meg Pénztárunk a termék/szolgáltatás díját (amennyiben szabályszerű a számla).

Előfordulhat, hogy a számla nem megfelelő, így nem fogadható be, például az alábbi esetekben:

  • nem az első (eredeti) példányt (vagy hiteles másolatát) küldte be
  • alakilag nem felel meg a jogszabályban előírtaknak
  • tartalmilag nem felel meg a jogszabályban előírtaknak
  • vagy beazonosíthatatlan.

(Ez esetben Pénztárunk a beérkezést követő 15 munkanapon belül visszaküldi a számlát a szolgáltatónak, megjelölve rajta az elutasítás okát.)

Megeshet továbbá, hogy elmulasztotta a számla beküldését.

A termék/szolgáltatás ellenértékéről kiállított számlán feltüntetendő:

  • vevő: OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztár - 1138 Budapest, Váci út 135-139., adószám: 18105564-2-41,
    igénybe vevő pénztártag neve és valamely azonosítója (pénztári azonosítója, TAJ száma vagy adóazonosító jele)
    (Ha kedvezményezett veszi igénybe a szolgáltatást, az ő nevét és TAJ számát is fel kell tüntetni.)
  • telefonos engedélyezés esetén a 6 jegyű zárolási szám
  • kiállító: szolgáltató neve, címe, adószáma, aláírása
  • keltezés
  • termék/szolgáltatás pontos megnevezése (szakterület, pl. belgyógyászat, bőrgyógyászat), mennyisége, egységára, nettó és bruttó ára, ÁFA kulcsa és összege

Kártyaelfogadás

Ha szeretne kártyaleolvasó (POS) terminállal rendelkezni, hogy a pénztártagok kényelmesen fizethessenek Önnél egészségpénztári kártyájukkal, jelezze igényét számlavezető bankjánál. (POS terminál létesítése esetén a telepítési és üzemeltetési költségek viseléséről a terminál telepítőjével és üzemeltetőjével kötött szerződés rendelkezik.)

Ám a kártyaelfogadásnak nem feltétele a terminál, hiszen telefonos engedélyeztetéssel (adategyeztetéssel és fedezetellenőrzéssel) is megvalósulhat a kártyás fizetés, emellett webshop-ban is megvalósítható az egészségpénztári kártyával történő fizetés.

A gyógyszertárakra külön kártyaelfogadói szerződés vonatkozik, amit ügyfélszolgálatunktól tud igényelni (tel.: +36 1 3666 555 /5-ös menüpont/; üzenet).

Tranzakció, számlázás

A POS terminál létesítése telepítési és üzemeltetési költségekkel jár. A költségek viseléséről a POS telepítőjével és üzemeltetőjével kötött szerződés rendelkezik (Pénztárunkat nem érinti). A kártyahasználatot emellett adminisztrációs díj terheli (egészségpénztári kártyával bonyolított termékértékesítés/szolgáltatásnyújtás értékének 2%-a), amit negyedévente számláz ki a Pénztárszolgáltató.

A pénztártagok POS terminál hiányában is fizethetnek egészségpénztári kártyájukkal, mégpedig telefonos engedélyeztetéssel, az alábbi módon:

  • a szolgáltatónak fel kell hívnia a +36 1 3666 555 telefonszámot (1-es menüpont, 7. alpont)
  • azonosítania kell magát a szerződés aktiválásakor kapott ún. virtuális terminál számmal
  • azonosítania kell a pénztártagot (személyi igazolvány vagy egészségpénztári kártya adataival)
  • a kapott 6 jegyű zárolási számot fel kell tüntetnie a számlán

A webshopon keresztüli egészségpénztári kártya használat feltétele, hogy a szolgáltató biztosítsa a szükséges (egészségpénztári kártya elfogadására alkalmas fizetési) informatikai feltételeket. A VPOS terminál webshopon keresztüli használatát a változás bejelentő adatlapon keresztül jelentheti be Pénztárunknak.

Küldje el az – alakilag és formailag megfelelően kiállított – E-számlát üzenetben. (Az alábbiak megnevezése elengedhetetlen: szolgáltató adatai, vevő adatai, teljesítés és kiállítás időpontja, fizetés módja, szakterület vagy termék megnevezése.)

Kártyaelfogadásra utaló matricát üzenetben vagy telefonon (+36 1 3666 555) kérhet Pénztárunktól.

Alább olvashatja az ELSZÁMOLHATÓ termék- és szolgáltatásköröket:

  • EGÉSZSÉGÜGYI TERMÉKEK: gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök (pl. kontaktlencse, vérnyomásmérő, gyógypapucs, törzskönyvezett és gyógyszertárban készített gyógyszerek, OGYI listán szereplő készítmények)
  • EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS: orvosi szolgáltatások, gyógytorna, gyógymasszázs, fizioterápiás kezelések, szűrővizsgálatok (pl. fogászat, bőrgyógyászat, alapellátás, járó- és fekvőbeteg ellátás)
  • GYERMEKVÁLLALÁS: babaápolás, támogatások: szülés, gyermekgondozás, beiskolázás, gyermeknevelés
  • ÉLETVITEL: gluténmentes élelmiszerek
  • MEGÉLHETÉS: táppénz kiegészítés, támogatások: rezsi, álláskeresés, jelzáloghitel törlesztés (lakás), temetés igazolt költségei
  • MEGVÁLTOZOTT EGÉSZSÉGÜGYI ÁLLAPOTÚ SZEMÉLYEK: otthoni gondozás, szemüveg, gyógyászati termékek, idősgondozás támogatása, szenvedélybetegségekről leszoktatás, mozgáskorlátozott vagy fogyatékossággal élő személyek életvitelét megkönnyítő eszközök, vakok és gyengénlátók eszközei

ELSZÁMOLHATÓ, DE ADÓKÖTELES termékek, szolgáltatások:
(Azaz összegük után 15%-os SZJA-t szükséges fizetni a NAV felé.)

  • gyógyteák
  • természetgyógyászat
  • fog- és szájápolási termékek
  • sporteszközök

A termékek részletes listája itt található.

Nem, egészségügyi termékek forgalmazása esetén nem kell szerződést kötnie Pénztárunkkal. Szerződni csak abban az esetben szükséges, ha kártya elfogadását is vállalja.

A terminált az igénylőlap benyújtását követő 14 napon belül tudja használni. Az aktiválásról e-mailben értesítjük.

Rendszerint a beérkezéstől számított 5 (legfeljebb 30) napon belül a Pénztár partnerévé válik. Amennyiben sürgős Önnek, hogy mielőbb partnereink közé tartozzon, jelezze igényét.

A terminállal kapcsolatos technikai problémákkal a terminált kihelyező bankhoz fordulhat segítségért. Amennyiben az OTP Bankot választotta, úgy az alábbi telefonszámon érdeklődhet: + 36 1 3666 100.

Regisztrációját az alábbi (kitöltött és cégszerűen aláírt) kérelem benyújtásával kezdeményezheti (üzenetben, postán: 1369 Budapest 5, Pf. 362). Ezt követően tud bejelentkezni az OTP Portálra (a kapott felhasználónévvel és jelszóval), az otpportalok.hu oldalon.

A Portálon kötheti meg az elfogadóhelyi szerződést, továbbá olyan hasznos információkat érhet el e felületen, mint a naprakész számlatörténet, a tranzakciók és utalások részletei, valamint megjelenik elfogadóhely-keresőnkben is, növelve ezzel vendégei számát – mindezt ingyenesen.

Igen, lehetséges a beküldött számla javítása. Amennyiben módosítani szükséges egy – már beküldött – számlát, kérjük, Pénztárunknak a hibás számla sztornózott verzióját és az új számlát (esetleg bizonylatot) is küldje el.
Gépi számla adatait kézzel javítani nem lehet, a korrekciós bizonylatnak is számítógépes programmal kell készülnie. (Amennyiben a gépi számla sztornózására nincs lehetőség, a javított bizonylat kézi számla nyomtatvánnyal is készülhet.)

Igen, lehetséges a beküldött számla javítása. Amennyiben módosítani szükséges egy – már beküldött – elektronikus számlát, kérjük, Pénztárunknak a hibás számla sztornózott verzióját és az új számlát is küldje el e-mailben.

 

Munkáltatóknak

Az OTP Egészségpénztárral szerződött munkáltatók olyan egészséget támogató, célzott szolgáltatásokat nyújthatnak munkavállalóiknak, amelyekkel célirányosan támogathatják őket:

  • egészségpénztári célú célzott támogatás: a Pénztár bármely egészségügyi szolgáltatását választhatja a munkáltató, és a szolgáltatót is kijelölheti,
  • önsegélyező célú célzott támogatás: a Pénztár bármely önsegélyező szolgáltatását választhatja a munkáltató,
  • a munkáltató által választott konkrét szűrővizsgálatra,
  • célzott szűrővizsgálat: a munkáltató konkrét szűrővizsgálatot választ.

Természetesen a munkáltatói hozzájárulás továbbra is adható, ám 2019-től jövedelemként adózik, viszont a munkavállalók ezen befizetés után igényelhetik a 20% adó-visszatérítést is.

A kollégák egészségéhez célirányosan is hozzájárulhatnak a munkáltatók, mégpedig célzott szolgáltatásokkal.

A munkáltató választhat:

  • konkrét, finanszírozni kívánt egészségügyi vizsgálatot, szűrővizsgálatot, ellátást ad dolgozóinak (pl.: fogászati-, szemészeti-, manager szűrés, belgyógyászati-, bőrgyógyászati szakellátás, laborvizsgálat), és kiválaszthatja a szolgáltatót is,
  • vagy önsegélyező szolgáltatást juttat munkavállalóinak (pl. lakáscélú jelzáloghitel törlesztés támogatása, gyermek születéséhez, neveléséhez, beiskolázásához kapcsolódó támogatás).

A juttatás a – pénztártagsággal rendelkező – munkavállalóknak adható. Az egyes szolgáltatások adóvonzatáról tájékozódjon honlapunkon.

Mert e hozzájárulásokkal a munkáltatók és a munkavállalók is jól járnak, hiszen támogathatja kollégái egészségét, teljesítményét, csökkentheti táppénzes napjaik számát, javíthatja életkörülményeiket, megtarthatja és növelheti cég iránti lojalitásukat, kötődésüket.

A (részbeni vagy teljes) tagdíjátvállalás (hozzájárulás) bérrel megegyező juttatás szerinti közterhek megfizetése mellett adható.

A munkáltatói hozzájárulás nyújtására az alábbi belépési nyilatkozat kitöltésével szerződhet Pénztárunkkal. A nyilatkozatban rögzítendő, hogy a munkáltató részben vagy egészben vállalja át a tagdíj fizetését. A célzott támogatásokat támogatási szerződéskötés útján veheti igénybe.

Amennyiben megváltozott valamely adata (a Szerződésben megadottakhoz képest), kérjük, tudassa velünk írásban 5 munkanapon belül. A bejelentést megteheti az otpportalok.hu oldalon keresztül.

Munkáltatói hozzájárulás a Pénztárba belép(tet)ett, azonosított munkavállalóknak adható. A hozzájárulásból egyetlen olyan munkavállalót sem zárhat ki, aki legalább 6 hónapja munkaviszonyban áll Önnel, illetve cégével. (A munkáltatói hozzájárulás szüneteltethető arra az időszakra, amikor a munkavállaló munkaviszonya szünetel, illetve munkabér részére nem jár.)

A hozzájárulás lehet fix összegű vagy a munkabér meghatározott %-a, amit minden munkavállalójának egységes mértékben kell fizetnie. Emellett az egységesnél magasabb hozzájárulást is fizethet azoknak, akik 15 éven belül elérik a nyugdíjkorhatárt.

A havi tagdíj bevallásokat gyorsan, egyszerűen, díjmentesen küldheti el Pénztárunknak az OTP Portálon. A felületen keresztül az – átutalással egyidejűleg – beküldött bevallások gyorsan feldolgozhatók, így a tagdíj hozzájárulást mielőbb felhasználhatják munkavállalói. (Pénztárunk elfogadja az e-mailben küldött bevallásokat is, ám ez esetben a hozzájárulás később kerül a munkavállalók egészségszámlájára.)

Regisztráció

Az ingyenesen használható Portálon a munkáltatók egyszerűen, gyorsan küldhetik el havi tagdíj bevallásaikat Pénztárunknak, így a munkavállalók mielőbb felhasználhatják a tagdíj hozzájárulást. Emellett nyomon követheti a munkavállalók tagsági jogviszonyát is (belépés, kilépés).

Az OTP Portálra az alábbi módon regisztrálhat: töltse ki az Igénybejelentő lapot, cégszerűen írja alá és juttassa el az eredeti példányt Pénztárunknak. A Portál használatához szükséges tudnivalókat email-ben küldjük el Önnek a kérelem beérkezését követően. Belépés

A tagdíjak jóváírása azután történik meg, amikor az összeg átutalásra került, és az adatszolgáltatás is megérkezik a Pénztárhoz. Amennyiben az OTP Portál felületén küldi el a havi tagdíj bevallásokat (az átutalással egyidejűleg), úgy a tagdíj hozzájárulást szinte azonnal felhasználhatják munkavállalói. E-mailben küldött bevallások esetében a hozzájárulás később kerül a munkavállalók egészségszámlájára.

A 2 leggyakoribb eset, ami a problémát okozza, hogy:

  • NEM KÜLDTE EL A HAVI TAGDÍJ BEVALLÁST PÉNZTÁRUNKNAK. (A befizetéssel párhuzamosan bevallást is szükséges küldeni Pénztárunknak. Amennyiben ezt az OTP Portál felületén teljesíti, úgy a tagdíj hozzájárulást szinte azonnal felhasználhatja a munkavállaló. E-mailben küldött bevallások esetében (penzugy@otpep.hu) a hozzájárulás később kerül a munkavállaló egészségszámlájára. A munkáltatói átutalás melléklet itt érhető el.)
  • NEM TÖRTÉNT MEG A MUNKAVÁLLALÓ BELÉPTETÉSE AZ EGÉSZSÉGPÉNZTÁRBA. (A munkáltatói hozzájárulás nyújtásához az alábbi belépési nyilatkozat kitöltése és beadása is szükséges. A nyilatkozatban rögzítendő, hogy a munkáltató részben vagy egészben vállalja át a tagdíj fizetését.)

Jelezze bátran korrekciós szándékát a penzugy@otpep.hu e-mail címen. Kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot.

A munkáltató a kiemelt kapcsolattartó személyét két módon is megadhatja: a szerződésben, vagy a Munkáltatói Portál Igénybejelentő nyomtatványon keresztül. A kiemelt kapcsolattartó az OTP Portálon rögzíthet több személyt is és létrehozhat különböző jogosultsági szinteket.

Ha a munkáltatótól távozott a kiemelt kapcsolattartó, akkor a Munkáltatói Portál Igénybejelentő nyomtatványon keresztül tudja bejelenteni, ki legyen az új kapcsolattartó személy.

Ha a kártya elveszett / megsérült / ellopták, célszerű kollégájának letiltania azt, amit megtehet online vagy telefonon keresztül is:

  • letiltás online, OTP Portálon: bejelentkezés nélkül is letilthatja kártyáját, az OTP Egészségpénztár/Kártyaletiltás menüre kattintva, személyes adatai megadásával,
  • letiltás telefonon, OTP Pénztárak és Cafeteria vonalon: a nap 24 órájában bármikor hívhatja a 06 (1) 3666 555 számot (1-es, majd 0-s menüpont), ahol néhány adat megadásával letilthatja kártyáját (OTP Egészségkártya száma valamint a Telekód (alapesetben a kártyaszám utolsó 3 számjegye).

Mivel a letiltott kártya újra aktiválása nem lehetséges, ezért – írásban – újat kell igényelni Pénztárunktól.
A pótkártya díja: 2.900 Ft.

Amennyiben a munkavállaló egyéni számláján rendelkezésre áll még az összeg, úgy kérheti visszautalását.

Igen, a munkáltatói rendezvényeket az OTP Egészségpénztár programjaival is színesítheti. A – legalább 500 fős – események résztvevői megismerhetik a Pénztár szolgáltatásait, lehetőségeit, és/vagy az egészséges életmódhoz is közelebb kerülhetnek – egészségügyi szűrések, játékok és nyeremények által. Pénztárunk – a szolgáltató partnerek jóvoltából – ingyenesen biztosít például szemészeti szűrést, életmód tanácsadást, kardiológiai vizsgálatokat, csontsűrűség mérést, sőt, gyógymasszázzsal is megörvendezteti a résztvevőket. Ha szeretné, hogy rendezvényén az OTP Egészségpénztár is részt vegyen, írjon a marketing@otpep.hu címre.

Igen, Pénztárunk rendszeresen tart részletes tájékoztató előadásokat vállalatok számára. Amennyiben érdekli programunk, jelezze részvételi szándékát üzenetben.

Természetesen igen, a havi tagdíjon túl eseti jelleggel adományt is adhat a munkáltató, a munkavállalók bizonyos csoportjának, akár egységesen, akár differenciáltan, alkalomszerűen, vagy rendszeresen. Igényléséhez adományozási szerződést kell kötnie Pénztárunkkal.

Igen, van lehetőség brosúra igénylésére. Kérjük, kiadvány iránti igényét írja meg üzenetben Pénztárunknak.

Természetesen igen. Kérjük, szerződéskötési és tárgyalási igényét jelezze a partner@otpep.hu e-mail címen.

Jelentse be változtatási igényét Pénztárunknak kapcsolattartója révén, vagy üzenjen ügyfélszolgálatunknak, ezt követően megszüntetjük a szerződést.

 

Tagszervezőknek

Regisztráció iránti kérelmet a kapcsolattartó küldheti meg a Pénztárnak levélben/e-mailben, ha rendelkezik OTP Egészségpénztárral kötött tagszervezői szerződéssel. A regisztrációt a Pénztár végzi el.

A megerősítő kód az OTP Portálok oldalon kezelt adatok biztonságát segíti, így nem tudnak belépni illetéktelenek.

Az OTP Portálok oldalon egy regisztrációval (e-mail cím, név) tudja intézni az OTP Egészségpénztár tagszervezéssel kapcsolatos teendőket.

A Portálon nyomon követheti szerzéseit, elszámolásait (csak főügynök), eleget tehet vizsga kötelezettségének, ráadásul bármikor elérhető és papírt sem kell használnia.

A tagszervezők regisztrációját a Pénztár végzi az előzetesen megküldött adatok alapján. A regisztrációt követően külön e-mailben kapja meg felhasználónevét és jelszavát. Amennyiben elfelejtette a felhasználónevét, akkor a partner@otpep.hu email címen kérheti megküldését.

Új jelszót az elfelejtett jelszónál igényelhet a Portálon.

Csak elérhetőségi adatot lehet módosítani, szerződéses adatainak módosítását, illetve a szervezeti egység adatainak (pl. székhely, névváltozás) módosítását e-mailben/levélben a kiemelt kapcsolattartó kezdeményezheti, amit a kapcsolatok menüpontban található címre juttathat el.

Az OTP Portál „Riportok és letöltések” menüjében, valamint az Egészségpénztár honlapján.

Az Egészségpénztár honlapján a „Tagszervezők” menüben.

Az OTP Portál „Riportok és letöltések” menüben feltöltött dokumentumok nyújtanak segítséget a Pénztár megismerésére és a tananyag elsajátítására.

Igen, valamint a gyakorlásra is itt biztosít a Pénztár lehetőséget, a biztos tudás megszerzése érdekében.

Igen, az OTP Portál „Próbavizsga teszt” menüjében lehetőség nyílik a gyakorlásra.

A vizsga befejezését követően a vizsga eredménye azonnal megtekinthető. A vizsga eredménye az OTP Portal „Vizsgaeredmények megtekintése” menüben követhető nyomon.

Az OTP Portál „Szerzések” menüjében követhetők nyomon, az aktuális státusszal.

Érvényesíteni kell, majd ki kell nyomtatni és az eredeti aláírással ellátott és a beléptető által azonosított belépési nyilatkozatot a Pénztár részére kell megküldeni (a „Kapcsolat” menüben is megtalálható levezési címre: 1369 Budapest 5, Pf. 362).

Igen, visszanézhetők: az OTP Portál „Riportok és letöltések/Belépési nyilatkozatok” menüjében.

A Pénztárhoz beérkezett és záradékolt belépési nyilatkozatok státusza az OTP Portál „Szerzések” menüjében követhető nyomon.


Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt
(1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók):
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.00

Foglaljon időpontot kollégáinkhoz!

Ha előre foglal időpontot, akkor a Váci úti ügyfélszolgálatunkon várakozás nélkül fogadjuk, az Önnek megfelelő időpontban (legkorábban 2 munkanap múlva).
Az időpontfoglalást egyszerűen, online elvégezheti az alábbi linkre kattintva.

Időpontot foglalok

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Számlák személyes leadása:

OTP Egészségpénztári számláit várakozás nélkül, egyszerűen leadhatja az ügyfélszolgálaton elhelyezett számlagyűjtő dobozban (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók).

Cím:
1138 Budapest, Váci út 135-139. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd-péntek: 8.00 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-2-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak