Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért

A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.

E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.

A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez, professzionális ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.

A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból, oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.

A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.

Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
www.mnb.hu/penzugyinavigator

Pénzügyi Navigátor

Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Elérés átmenetileg

Személyes ügyfélszolgálatunkon szünetel az ügyfélfogadás határozatlan időre. Ügyfélszolgálatos kollégáink jelenleg online és telefonon állnak rendelkezésére:
- telefonon,
- e-mailben,
- vagy chat-en keresztül,
- emellett javasolt az
 online ügyintézés.

Kérjük, számlái benyújtását ütemezze későbbi, járvány utáni időszakra. Egészsége megőrzéséért átmenetileg otthon gyűjtse számláit. Halaszthatatlan vásárlás esetén válassza inkább az egészségpénztári kártyával történő fizetést, hiszen a biztonságosabb fizetés mellett ez esetben a számlát sem kell benyújtania.
(A számlák leadása jelenleg korlátozottan lehetséges:
- rövidített nyitvatartási időben érhető el az ügyfélszolgálat címén kihelyezett számlagyűjtő doboz - zárva tartás esetén nem elérhető -, vagy
- postai úton.)


A Pénztár felkészült és megelőző intézkedéseket vezet be a koronavírussal kapcsolatos helyzet kezelésére. A Pénztár a zavartalan ügymenet biztosítására törekszik.

Köszönjük együttműködését!

Cím:
1133 Budapest, Váci út 80. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Itt ellenőrizhető.
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440