Új e-mail-cím bejelentése

Tisztelt Munkáltató Partnerünk!

Kérjük, ha megváltozott e-mail-címe (pl. megszűnt @upcmail.hu fiókja), amit Pénztárunkhoz jelentett be kapcsolattartás és/vagy Munkáltatói Portál használat céljából, úgy tudassa velünk új elérhetőségét az alábbiak szerint:

  1. Állítson ki egy dokumentumot új e-mail-címéről, és írja alá cégszerűen.
  2. Küldje el Pénztárunknak szkennelve, e-mailben ( info@otpep.hu).

 

Köszönjük együttműködését!

Miért jó nekem?

Az önkéntes egészségpénztári tagdíjfizetés részbeni vagy teljes átvállalása a munkavállalók ösztönzésének, a dolgozói hűség kialakításának praktikus eszköze.

Az önkéntes egészségpénztár segít:

  • a táppénzes napok csökkentésében

  • a szűrővizsgálatok megszervezésében akár a munkáltató telephelyén

  • a munkavállaló lojalitásának megőrzésében

  • a munkavállalók szellemi és fizikai frissességének megőrzésében

Munkáltatói portál

A Munkáltatói Portál segítségével a regisztrált Munkáltatók az internetes felületen keresztül közvetlenül, költségmentesen elküldhetik a havi tagdíj bevallásaikat.

Tovább

Nyomtatványok

A belépéshez szükséges nyomtatványokat, szabályzatokat tudja itt letölteni.

Tovább

Kedvezmények

Szolgáltató partnereink 5-30% árkedvezményt biztosítanak Önnek és családjának.

Tovább

Egészségpercek

Szánjon pár percet egészségére, olvassa el életmóddal, egészségpénztári praktikákkal kapcsolatos cikkeinket!

Tovább

Hogyan működik?

Általános információk az OTP Egészségpénztár működésével kapcsolatban.

  1. Szerződéskötés

    Töltse ki szerződésünket, adja meg, hogy részben vagy egészben vállalja át munkavállalói tagdíját!

  2. Bevallás/Fizetés

    A befizetés a Portálon beküldött bevallás beérkezését követően automatikus feldolgozásra kerül.

  3. Jóváírás

    Jóváírásra kerül a tag egyéni számláján a befizetett összeg, mely azonnal felhasználható.

Ügyfélportál

Portál bejelentkezés

Mire költhetik munkavállalóim?

Vásárolhatnak gyógyszereket és gyógyászati segédeszközöket, finanszírozhat magán egészségügyi vizsgálatokat, életmódváltást elősegítő szolgáltatásokat, sőt akár babaápolási termékeket is.

Mire költhetik még?

 

Tagsági információk

Az OTP Egészségpénztár tagsága néhány egyszerű feltételhez van kötve. Az OTP Egészségpénztár munkáltatói tagja az a természetes vagy jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki a munkavállalójának tagdíjfizetési kötelezettségét részben vagy egészben átvállalja.

További részletes információk az alábbi témákban:

Az önkéntes kölcsönös biztosítópénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény értelmében azok részére fizethet hozzájárulást, akik Önnel, illetve cégével munkaviszonyban állnak.

A hozzájárulásból egyetlen olyan munkavállalót sem zárhat ki, aki legalább 6 hónapja munkaviszonyban áll, illetve minden munkavállaló részére azonos mértékű hozzájárulást kell fizetnie.

A hozzájárulás lehet fix összeg vagy a munkabér meghatározott százaléka, melyet minden munkavállalójára egységesen kell alkalmaznia. Százalékban meghatározott hozzájárulás esetén megadható a minimum és maximum összeg is (pl. a munkabér 5%-a, de havonta minimum 5.000, maximum 23.400 forint). Az egységesnél magasabb hozzájárulást a munkáltató azok részére fizethet, akik 15 éven belül elérik a nyugdíjkorhatárt. Ez esetben akár naptári évenként is differenciálhat, azonban az azonos korcsoporthoz tartozó munkavállalók között nem tehet különbséget.

A hozzájárulás fizetése szüneteltethető, ha a munkavállaló pénztártag munkaviszonya szünetel, illetve részére munkabér nem jár. Ennek feltételeit minden munkavállaló részére nézve azonos módon kell meghatároznia.

Ha a pénztártag tagdíját Ön, vagyis a munkáltató fizeti, akkor az 2020 júliusától jövedelemként adózik, azaz

  • a munkáltató 17%
  • a munkavállaló 33,5% közterhet (SZJA, nyugdíjjárulék, egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék) fizet utána.

A jogszabály kimondja, hogy a munkáltatónak a juttatás tárgyidőszakában le kell vonnia az adóelőleget, a pénztártag egyéni egészségpénztári számlájára a juttatás nettó értéke kerül.

A munkavállaló 2019 évtől 20% adó-visszatérítést kaphat a munkáltatói hozzájárulás után is, melyből a Pénztár működési költséget nem von.

Cégének lehetősége nyílik arra, hogy adomány formájában munkavállalóit támogatásban részesítse.

Abban az esetben, ha nem egységesen kívánja a munkavállalókat támogatni, egyes - az Alapszabályban meghatározott - csoportokat adomány formájában is támogathat.

Az OTP Egészségpénztár Alapszabálya értelmében adományban részesülhet:

  • a tagdíjfizető tagok összessége,
  • az egy munkáltatónál dolgozó tagok,
  • azonos időtartamú munkaviszonnyal rendelkező tagok,
  • a jelenlegi munkáltatójuknál azonos időtartamú munkaviszonnyal rendelkező tagok,
  • jelenlegi munkáltatójuknál a támogató által meghatározottnál rövidebb/hosszabb munkaviszonnyal rendelkező tagok,
  • azon tagok, akiknek a jelenlegi munkáltatótól származó jövedelme a támogató által meghatározott összeg alatt/felett van,
  • az azonos életkorú tagok összessége,
  • valamely konkrét közigazgatási határok között állandó lakóhellyel rendelkező tagok,
  • az ugyanolyan szakképzettségű tagok,
  • az ugyanolyan típusú munkaszerződéssel rendelkező tagok,
  • ugyanolyan munkakörben dolgozó tagok,
  • ugyanolyan beosztásban dolgozó tagok,
  • a veszélyességi fokozatú munkakörben dolgozó tagok,
  • az egy hetet meghaladó betegállományban tartózkodó, illetve kórházi gyógyellátásban részesülő tagok,
  • az adományozó Ptk. szerinti közeli hozzátartozójának nem minősülő tagok,
  • újonnan belépő tagok,
  • azon tagok, akik a támogatóval az általa meghatározott Szolgáltatások teljesítésére tartós jogviszonyba állnak, vagy eseti megállapodást kötöttek,
  • A Pénztár tagozat tagja.

Amennyiben az adomány mellett dönt, egyidejűleg több szempontot is alkalmazhat. Az adomány névre szólóan adható és nem helyettesítheti a tagdíjat.

Az adomány 2019-től jövedelemként adózik (hasonlóan a munkáltatói hozzájáruláshoz), azaz

  • a munkáltató 17%
  • a munkavállaló 33,5% közterhet (SZJA, nyugdíjjárulék, egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék) fizet utána.

A jogszabály kimondja, hogy a munkáltatónak a juttatás tárgyidőszakában le kell vonnia az adóelőleget, a pénztártag egészségpénztári számlájára a juttatás nettó értéke kerül.

A munkavállaló 20% adó-visszatérítést kaphat az adomány után is, melyből a Pénztár működési költséget nem von.

2019-től a munkáltató célirányosan, célzott szolgáltatások formájában is nyújthat támogatást munkavállalói számára. A célzott szolgáltatási forma azon munkáltató számára megfelelő választás, aki dolgozói számára konkrét orvosi vizsgálatot, ellátást szeretne biztosítani (pl. manager szűrés, szemészeti vizsgálat, laborvizsgálat lehetőségét), vagy akár konkrét családi (önsegélyező) támogatást szeretne juttatni (pl. lakáshitel törlesztési-, illetve gyermek születési-, gondozási-, nevelési-, beiskolázási támogatást). A célzott támogatás nyújtható egységesen, illetve a munkavállalók egyes csoportjainak más-más célzott szolgáltatás is adható, de csoportonként azonos összegben (pl. nemek szerint).

A célzott szolgáltatások adózása rendkívül előnyös:

  • Az egészségpénztári célú célzott támogatás esetében a befizetett összeg továbbra is egyes meghatározott juttatásként lesz adóköteles, a támogatást nyújtó 35,99% megfizetésére köteles, a tagok adómentesen igénybe vehetik, de adó-visszatérítés (20%) nem vehető utána igénybe.
  • Az önsegélyező célú célzott támogatás esetében a befizetett összeg után a támogatónak nem keletkezik adókötelezettsége, a szolgáltatás igénybevételekor a tagnak (igénybevevő magánszemélynek) a szolgáltatás értékének megfelelő egyéb jövedelme keletkezik (összesen 26,535%), melyet a pénztártagnak az előírt határidőig utólag kell megfizetnie, adó-visszatérítés (20%) nem vehető utána igénybe.

A célzott szolgáltatás nyújtásához célzott szolgáltatási szerződés megkötése szükséges a Pénztárral. Ebben a szerződésben kerülnek meghatározásra az együttműködési feltételek (tagsági kör, összeg, pénztári működési költségek, szolgáltatások, elszámolás rendje, módja, határideje, stb.).

A célzott szolgáltatásokról bővebben az alábbi linkre kattintva olvashat.

Gondoskodó Munkáltató Program az OTP Csoportnál

Ha munkahelye csatlakozik az OTP Bank Gondoskodó Munkáltató Programjához, Ön munkahelyi kitelepüléseink keretében, sorban állás nélkül, előre egyeztetett időpontban foglalkozhat pénzügyeivel és személyes pénzügyi tanácsadást kaphat.

További részletek

Csatlakozzon ön is, vegye fel a kapcsolatot szakértőinkkel!

Vállalati kapcsolattartók

Az OTP Egészség- és Önsegélyező Pénztár számára fontos, hogy partnereinknek magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtsunk. Ennek megfelelően területenként személyes kapcsolatot biztosítunk a minél magasabb ügyfélélmény érdekében.

Az ajánlatkérés feltétele a minimum 50 fős céglétszám.

Ajánlatkérés Kérdésem van, visszahívást kérek

Gyakran ismételt kérdések

Az OTP Egészségpénztárral szerződött munkáltatók olyan egészséget támogató, célzott szolgáltatásokat nyújthatnak munkavállalóiknak, amelynek típusai az alábbi szolgáltatásokra használhatók fel:

  • a Pénztár bármely egészségügyi szolgáltatására,
  • a Pénztár bármely önsegélyező szolgáltatására,
  • a munkáltató által választott konkrét szűrővizsgálatra,
  • vagy meghatározott szolgáltató – munkáltató által választott – járóbeteg szakellátására.

Természetesen a munkáltatói hozzájárulás továbbra is adható, ám 2019-től jövedelemként adózik, viszont a munkavállalók már ezen befizetés után is igényelhetik a 20% adó-visszatérítést.

A kollégák egészségéhez célirányosan is hozzájárulhatnak a munkáltatók, mégpedig célzott szolgáltatásokkal.

A munkáltató választhat:

  • konkrét egészségügyi vizsgálatot, szűrővizsgálatot, ellátást ad dolgozóinak (pl.: fogászati-, szemészeti-, manager szűrés, belgyógyászati-, bőrgyógyászati szakellátás, laborvizsgálat), és kiválaszthatja a szolgáltatót is,
  • vagy önsegélyező szolgáltatást juttat munkavállalóinak (pl. lakáscélú jelzáloghitel törlesztés támogatása, gyermek születéséhez, neveléséhez, beiskolázásához kapcsolódó támogatás).

A juttatás a – pénztártagsággal rendelkező – munkavállalóknak adható. Az egyes szolgáltatások adóvonzatáról tájékozódjon honlapunkon.

Mert e hozzájárulásokkal a munkáltatók és a munkavállalók is jól járnak, hiszen támogathatja kollégái egészségét, teljesítményét, csökkentheti táppénzes napjaik számát, javíthatja életkörülményeiket, megtarthatja és növelheti cég iránti lojalitásukat, kötődésüket.

A (részbeni vagy teljes) tagdíjátvállalás (hozzájárulás) bérrel megegyező juttatás szerinti közterhek megfizetése mellett adható.

A munkáltatói hozzájárulás nyújtására az alábbi belépési nyilatkozat kitöltésével szerződhet Pénztárunkkal. A nyilatkozatban rögzítendő, hogy a munkáltató részben vagy egészben vállalja át a tagdíj fizetését. A célzott támogatásokat támogatási szerződéskötés útján veheti igénybe.

További információk

Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek 7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt:
Hétfő: 8.30 - 17.00
Kedd - péntek: 8.30 - 16.00

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Ügyfélszolgálatunkon kötelező a maszk használata.
Kérjük, ügyeljen Kollégáink és a többi ügyfél egészségére!
Köszönjük megértését!

Cím:
1133 Budapest, Váci út 80. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.30 - 17.00
Kedd-péntek: 8.30 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-1-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak