TOP 10 statisztika – ez történt 2020-ban egészségpénztárunkban

Kiemelkedő érdeklődés övezte a születési támogatást, tagjaink többször vásároltak gluténmentes élelmiszert egészségszámlára, mint korábban, valamint a járó- és fekvőbeteg ellátást is nagyobb mértékben finanszírozták egészségpénztári egyenlegükből. Emellett temérdek pénztártagunk ismerte fel a kedvezményezettnek jelölés előnyeit is, így közel 20 ezer új kedvezményezett családtagot is köszönthettünk. Ismerje meg, milyen előnyökkel éltek tagjaink 2020-ban!

1. Hány családtagot jelöltek meg pénztártagjaink pénztári kedvezményezettnek 2020-ban?

18 500 családtagot.
Az előző évhez képest másfélszer annyian ismerték fel, hogy megéri kedvezményezettnek jelölni a hozzátartozókat, hiszen így a tag:

  • elszámolhatja gyermeke, házastársa, élettársa, szülei kiadásait is pénztári számlájára,
  • még több adó-visszatérítést igényelhet a 150 ezer forintos keretből,
  • családtagjai is igénybe vehetik a szolgáltatói árkedvezményeket.

Részletek


2. Hány pénztártag igényelte e-mail értesítésünket 2020-ban?

16 000 tag iratkozott fel e-kommunikációs szolgáltatásunkra.
Ha még nem tette, iratkozzon fel Ön is, hiszen így:

  • e-mailben értesülhet számlái kifizetéséről,
  • a számlájára beérkező jóváírásokról, és
  • e-mailben kaphatja meg adóigazolását is.

Ne maradjon le Ön sem!
Részletek, feliratkozás


3. Melyik családi (önsegélyező) szolgáltatásunkat vették igénybe legtöbbször a tagok?

  1. Lakáshitel törlesztési támogatást.
  2. Gyermekgondozási támogatást.
  3. Gyermeknevelési támogatást.

Részletek, választható családi (önsegélyező) szolgáltatások
A fentiek mellett a születési támogatás igénylése is jelentős, 2019-hez képest több mint kétszer annyian éltek e lehetőséggel. A támogatás értékében meg is mutatkozik a nagy érdeklődés:


4. És a legnagyobb értékben?

  1. Születési támogatást.
  2. Lakáshitel törlesztési támogatást.
  3. Gyermekgondozási támogatást.

Részletek, igényelhető családi (önsegélyező) szolgáltatások


5. Mely egészségpénztári szolgáltatásunkat vették igénybe legtöbbször a tagok?

  • Termékvásárlás esetén: gyógyszer.
  • Szolgáltatás esetén: fogorvos.

2019-hez képest jelentősen nőtt a baba tápszer és a gluténmentes élelmiszer vásárlása egészségszámlára, valamint az általános járóbeteg-ellátás, a laboratórium, a belgyógyászat és az ultrahang-diagnosztika és terápia igénybevétele.
Elszámolható termékek, szolgáltatások


6. És a legnagyobb értékben?

  • Termékvásárlás esetén: gyógyszer.
  • Szolgáltatás esetén: fogorvos.

2019-hez képest nagymértékben nőtt a szülészet-nőgyógyászat, a fekvőbeteg ellátás (hotel szolgáltatás), az érsebészet igénybevétele is a fent említett szolgáltatásokon túl, emellett csecsemő és felnőtt ápolási termékeket is jóval nagyobb értékben vásároltak egészségszámlára.
Igénybe vehető szolgáltatások


7. Hogyan fizettek be tagjaink egészségszámlájukra?

  • A legtöbb alkalommal csoportos beszedési megbízás útján érkezett pénztári befizetés: közel 500 ezer ügylet.
  • A legtöbbet összesen átutalással fizették be tagjaink: több mint 4 milliárd Ft érkezett átutalással.
  • A tranzakciónkénti legnagyobb összegeket pedig bankkártyával fizették be a tagok: bankkártyával átlagosan 42 ezer forintot töltöttek fel tagjaink alkalmanként.

Tudta, hogy már automatikus bankkártyás befizetést is beállíthat ügyfélportálunkon és az applikációnkban? Az ütemezést kötheti időpontokhoz vagy egyenlegéhez is.
További befizetési lehetőségek


8. És mennyit?

Kb. 14 ezer forintot fizettek be tagjaink havonta átlagosan egészségszámlára (egyéni úton). Azaz éves szinten több mint 160 ezer forintot.


9. Mennyi adó-visszatérítést igényelhetnek a tagok összesen a tavalyi (egyéni és munkáltatói) egészségpénztári befizetések után?

Több mint 2,5 milliárd forintot.
A korábbi évhez képest tehát jóval több plusz forrást kaphatnak tagjaink, hiszen a 2019-es befizetések után 2,2 milliárd forinttal gazdagodtak.
Hogyan igényelhetne még több adó-visszatérítést? Például lekötés révén:


10. Hányan kötötték le pénztári egyenlegük egy részét tavaly?

Több mint 1000 pénztártag.
Tudta, hogy a 2 évre lekötött összeg után további 10% adó-visszatérítést igényelhet?
Részletek

+ 1 TIPP: Számos szolgáltató árengedménnyel nyújtja szolgáltatását a pénztártagoknak. Éljen ezzel a lehetőséggel is! Keresőnkben megnézheti, melyik szolgáltató mennyi kedvezményt kínál.

Hasonló cikkek


Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt
(1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók):
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.00

Időszakos zárva tartás:
Személyes ügyfélszolgálatunk technikai okok miatt ebben az időszakban zárva tart:
2025. június 11. (szerda) 10:30–12:30 között
Ez idő alatt személyes ügyfélfogadásunk szünetel, azonban telefonos ügyfélszolgálatunk továbbra is elérhető az alábbi telefonszámon: +36 1 3 666 555
Megértésüket és türelmüket ezúton is köszönjük!

Foglaljon időpontot kollégáinkhoz!

Ha előre foglal időpontot, akkor a Váci úti ügyfélszolgálatunkon várakozás nélkül fogadjuk, az Önnek megfelelő időpontban (legkorábban 2 munkanap múlva).
Az időpontfoglalást egyszerűen, online elvégezheti az alábbi linkre kattintva.

Időpontot foglalok

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Számlák személyes leadása:

OTP Egészségpénztári számláit várakozás nélkül, egyszerűen leadhatja az ügyfélszolgálaton elhelyezett számlagyűjtő dobozban (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók).

Cím:
1138 Budapest, Váci út 135-139. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd-péntek: 8.00 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-2-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak