CÉLZOTT SZOLGÁLTATÁSOK

2019-től a munkáltató célirányosan, célzott szolgáltatások formájában is nyújthat támogatást munkavállalói számára. A célzott szolgáltatási forma azon munkáltató számára megfelelő választás, aki dolgozói számára konkrét orvosi vizsgálatot, ellátást szeretne biztosítani (pl. manager szűrés, szemészeti vizsgálat, laborvizsgálat lehetőségét), vagy akár konkrét családi (önsegélyező) támogatást szeretne juttatni (pl. lakáshitel törlesztési, illetve gyermek születési-, gondozási-, nevelési-, beiskolázási támogatást). A célzott támogatás nyújtható egységesen, illetve a munkavállalók egyes csoportjainak más-más célzott szolgáltatás is adható, de csoportonként azonos összegben (pl. nemek szerint).

A célzott szolgáltatások adózása rendkívül előnyös:

  • Az egészségpénztári célú célzott támogatás esetében a befizetett összeg továbbra is egyes meghatározott juttatásként adóköteles, a munkáltató 33,04% megfizetésére köteles, a tagok adómentesen igénybe vehetik, de adó-visszatérítés (20%) nem vehető utána igénybe.
  • Az önsegélyező célú célzott támogatás esetében a befizetett összeg után a munkáltatónak nem keletkezik adókötelezettsége, a szolgáltatás igénybevételekor a tagnak (igénybevevő magánszemélynek) a szolgáltatás értékének megfelelő egyéb jövedelme keletkezik (összesen 24,92%), melyet a pénztártagnak az előírt határidőig utólag kell megfizetnie, adó-visszatérítés (20%) nem vehető utána igénybe.

A célzott szolgáltatás nyújtásához célzott szolgáltatási szerződés megkötése szükséges a Pénztárral. Ebben a szerződésben kerülnek meghatározásra az együttműködési feltételek (tagsági kör, összeg, pénztári működési költségek, szolgáltatások, elszámolás rendje, módja, határideje, stb.).

Milyen támogatások nyújthatók célzott szolgáltatásként?

Mire használható:

A munkavállalók egy – a munkáltató által kiválasztott – szűrővizsgálaton vehetnek részt, meghatározott szolgáltatónál, melynek fedezetét a munkáltató biztosítja.

Példa: A munkáltató fogászati / szemészeti / manager szűrést ad munkavállalóinak, pl. 25.000 Ft/fő/év kereten belül az XY Egészségközpontban.

Juttatás formája: egészségügyi szolgáltatás

Kapcsolódó ügyintézés: bevallás (a számlát a szolgáltató állítja ki)

Adóteher: munkáltatói: 33,04% (a juttatás 1,18-szorosa után 15% SZJA és 13% SZOCHO fizetési kötelezettség keletkezik)

Mire használható:

A munkavállalók a munkáltató által választott járóbeteg szakellátásban részesülhetnek, adott szolgáltatónál.

Példa: A munkáltató belgyógyászati, bőrgyógyászati, vagy szemészeti szakellátásra biztosít lehetőséget az XY Egészségközpontban, pl. 100.000 Ft/fő/év kereten belül.

Juttatás formája: egészségügyi szolgáltatás

Kapcsolódó ügyintézés: bevallás (a számlát a szolgáltató állítja ki)

Adóteher: munkáltatói: 33,04% (a juttatás 1,18-szorosa után 15% SZJA és 13% SZOCHO fizetési kötelezettség keletkezik)

Mire használható:

A munkavállalók családi, úgynevezett önsegélyező támogatásban részesülnek.

Példa: A munkáltató adott önsegélyező támogatást ad (meghatározott) munkavállalóinak, pl. 15.000 Ft/fő/hó összegben:

  • beiskolázási támogatást (ami az iskolakezdési támogatás helyett remek alternatíva), vagy,
  • lakáscélú jelzáloghitel törlesztési támogatást (az adómentes lakáshitel-támogatás helyett), vagy
  • gyermek születéséhez, gondozásához, neveléséhez, beiskolázásához kapcsolódó támogatást, vagy
  • idősgondozási támogatást.

Kapcsolódó ügyintézés:

  • bevallás (az adóigazolást a Pénztár állítja ki)
  • bejelentőlap az önsegélyező szolgáltatás igénybevételéről

Adóteher: munkavállalói: 24,92% (az egyéb jövedelemnek minősülő juttatás a bevétel 89%-a, ezután 15% SZJA és 13% SZOCHO fizetési kötelezettség keletkezik)

Adófizetési kötelezettség nem a célzott szolgáltatás nyújtásakor, hanem a szolgáltatás igénybevételekor keletkezik, a szolgáltatás értékének megfelelő összegben. (Az adót a magánszemély az éves adóbevallásában állapítja meg és az adóbevallás benyújtásának határidejéig fizeti meg.)

Hogyan igényelhető célzott szolgáltatás?

Az alábbi nyomtatvány benyújtásával.

A beérkező szerződések aláírt példányát Pénztárunk visszaküldi a munkáltató részére, valamint tájékoztatást küld a kapcsolódó adatszolgáltatásról, bevallásról. A munkáltató akár több szerződést is köthet a Pénztárral, szerződésenként meghatározva a szolgáltatási csomagot, illetve a jogosultak körét.

Hogyan működik?

  1. A munkáltató kijelöli a szolgáltatás körét, mely az alapszabályban felsorolt szolgáltatások közül bármelyik lehet.
    • Egészségügyi, magánorvosi szolgáltatások
    • Szűrővizsgálatok
    • Gyógyterápiás kezelések: gyógytorna, gyógymasszázs, fizioterápia
    • Gyógyszerek, gyógyhatású készítmények (OGYÉI engedéllyel)
    • Gyógyászati segédeszközök, orvostechnikai eszközök
    • Látás- és hallásjavító eszközök (pl. szemüveg, kontaktlencse, hallókészülék)
    • Kieső jövedelem (táppénz) kiegészítése
    • Szenvedélybetegségek leszoktatásra irányuló kezelések
    • Csecsemő- és babaápolási cikkek, tápszerek
    • Gluténmentes élelmiszerek
    • Lakáshitel-támogatás (havonta a mindenkori minimálbér 15%-ának összegéig)
    • Beiskolázási támogatás (mindenkori minimálbér összegéig/gyermek/év) (köz- és felső oktatásban egyaránt)
    • Születési támogatás (1 millió Ft/gyermek/szülő aki pénztártag is)
    • Temetés költségeinek támogatása (korlátlan)
  2. A munkáltató kijelöli a támogatásra jogosultak körét is, hiszen célzott szolgáltatás adható:
    • egységesen, valamennyi – pénztártagsággal rendelkező – munkavállalónak,
    • illetve a – pénztártagsággal rendelkező – munkavállalók egyes csoportjainak más-más célzott szolgáltatás is adható (de csoportonként azonos összegben).
  3. A munkáltató meghatározza, mely egészségpénztári szolgáltatónál vehető igénybe a szolgáltatás.
    • Ha olyan szolgáltatót jelöl meg, amellyel Pénztárunk még nem szerződött, úgy felvesszük a kapcsolatot a szolgáltatóval szerződéskötés érdekében.
  4. A munkáltató meghatározza a célzott szolgáltatás összegét és a befizetés ütemezését.
  5. A fentiek meghatározását követően a munkáltató megköti a szerződést a Pénztárral.
  6. A munkavállalók belépnek a Pénztárba.
  7. A munkáltató megküldi a bevallást/adatszolgáltatást a penzugy@otpep.hu e-mail címre és ezzel egyidejűleg az átutalást is elindítja.
    A célzott szolgáltatás összegét a Pénztár 11703006-20411440 számú bankszámlájára utalja át. Az átutalt összeg nem kerül a tagok egyéni számlájára, azt a Pénztár célzott szolgáltatásonként elkülönítetten kezeli.
    • Az átutalt összeget 7%-os működési költség terheli.
    • Amennyiben az utalás meghaladja a havi 800.000 Ft-ot, kérje egyedi ajánlatunkat!
  8. A munkavállaló (pénztártag) felhasználja a kapott támogatást a megjelölt szolgáltatásra.
    • A munkavállaló a célzott juttatást készpénzzel vagy bankkártyával használja fel: az adott termékről/szolgáltatásról számlát kér és küld be a Pénztárnak, majd a Pénztár kifizeti számára a számlák ellenértékét előreláthatólag 10 (decemberben és januárban 15) munkanapon belül.
    • A munkavállaló nem fizet a szolgáltatás igénybevételekor: a Pénztár a szolgáltató részére fizeti ki az igénybevett szolgáltatás ellenértékét 8 munkanapon belül

      A célzott szolgáltatásra felhasználható egyenleg:
    • lekérdezhető: üzenet formájában Pénztárunktól, vagy az OTP Portálok oldalon: „Egészségszámla/Egyenleg” menü (ha rendelkezik egyéni befizetéssel is),
    • felhasználható: készpénzzel vagy bankkártyával,
    • célzott önsegélyező szolgáltatás esetén a 180 napos várakozási idő nem vonatkozik a befizetett összegekre, azaz az azonnal felhasználható,
    • célzott egészségpénztári szolgáltatás esetén:

      számlakísérő nyomtatványt is szükséges mellékelni a számlához
    • amennyiben egy munkavállalónak az egyenlege kisebb, mint egy benyújtott számla értéke, akkor rendelkezhet, hogy a szolgáltatást a rendelkezésre álló célzott egyenlege erejéig veszi igénybe, vagy fedezetre váró lesz a számla, amíg össze nem gyűlik az annak kifizetéséhez szükséges összeg
  9. A szerződés lejártakor a munkáltató rendelkezik a fennmaradó összegről: a szerződés megszűnése után visszafizetésre kerüljön vagy a Pénztár működési alapjába kerüljön. (Az összeg nem kerülhet a munkavállaló egyéni számlájára.)

Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt
(1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók):
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.00

Foglaljon időpontot kollégáinkhoz!

Ha előre foglal időpontot, akkor a Váci úti ügyfélszolgálatunkon várakozás nélkül fogadjuk, az Önnek megfelelő időpontban (legkorábban 2 munkanap múlva).
Az időpontfoglalást egyszerűen, online elvégezheti az alábbi linkre kattintva.

Időpontot foglalok

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Számlák személyes leadása:

OTP Egészségpénztári számláit várakozás nélkül, egyszerűen leadhatja az ügyfélszolgálaton elhelyezett számlagyűjtő dobozban (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók).

Cím:
1138 Budapest, Váci út 135-139. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd-péntek: 8.00 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-2-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak