Egészségpénztári javaslatok és intézkedések a járvány idejére

Az OTP Egészségpénztár a globális koronavírus járvány miatt kialakult helyzetben is kiemelten ügyel munkatársai, pénztártagjai és ügyfelei egészségére. Emellett arra is törekszik, hogy fenntartsa a Pénztár működőképességét és a pénztártagoknak nyújtott szolgáltatások folyamatosságát. Ezért új, online szolgáltatásokat vezetett be: az online ügyintézést, valamint a számlák átmeneti online beküldésének lehetőségét. Ideiglenesen bizonyos korlátozások mellett dolgozik a Pénztár, mely óvintézkedések érintik a pénztári ügyintézés megszokott teljesítését. Kérjük, olvassa el az alábbi tájékoztatót és egészsége érdekében kövesse javaslatainkat!

1. Egyenleg felhasználása – egészségpénztári kártyával

Az egészségpénztári egyenleg felhasználásához most az egészségkártyás fizetést javasoljuk, hiszen csökkentheti ezzel a fertőzésveszélyt, emellett a kártyarendszer továbbra is automatikusan, zökkenőmentesen üzemel. Kártyájával a dm üzletekben és a legtöbb patikában is vásárolhat:

  • A dm-ben megvásárolható, elszámolható termékek listáját itt találja.
  • Szolgáltató keresőnket ide kattintva éri el (a „Csak kártya” mező kipipálásával megtekintheti azon patikák, szolgáltatók jegyzékét, ahol egészségpénztári kártyájával is fizethet).
  • Termékkeresőnkben név és termékcsoport szerint szűrve is megtalálja az elszámolható termékeket.
  • Az egyenleg lekérdezési lehetőségekről itt tájékozódhat.

2. Számlák benyújtása – átmenetileg online

Kérjük, amennyiben egészségpénztári számlájára mégis készpénzzel vagy bankkártyával vásárol, úgy egészsége megőrzéséért átmenetileg szkennelt/telefonnal fotózott formában, e-mailban küldje el számlája másolatát Pénztárunkhoz, az alábbi módon. Fontos azonban, hogy megőrizze az eredeti számlát is, mivel az online beküldés feltétele, hogy utólag a papír számlát is eljuttatja a Pénztárhoz, legkésőbb a járványhelyzet megszűnését követő 15 napon belül. Az online beküldés a veszélyhelyzet megszűnéséig lehetséges, az MNB állásfoglalása alapján. Kérjük, őrizze meg eredeti számláit és kövesse az online számlabeküldés lépéseit. Köszönjük!

Halaszthatatlan vásárlás esetén most a legegyszerűbb megoldás, ha az egészségpénztári kártyás fizetést választja, hiszen a biztonságosabb fizetés mellett ez esetben a számlát sem kell lemásolva elküldenie és később elpostáznia.

3. Számlák, szolgáltatások kifizetése, nyomtatványok feldolgozása – késedelemmel

A beérkező levélküldemények „pihentetése, karanténba helyezése”, a személyes ügyfélszolgálat szüneteltetése és a pénztári ügyintézők otthoni munkavégzése következtében jelenleg jelentős késedelemmel kerülnek kifizetésre a számlák és az önsegélyező szolgáltatások (a pénztári szabályzatokban megjelölt ügyintézési határidőhöz képest), illetve egyéb ügyek teljesítéséhez is türelmét kérjük.

Javasoljuk, hogy éljen az online ügyintézés lehetőségével.

4. Online ügyintézés – biztonságosan

Kibővült az online intézhető pénztári ügyek köre, hiszen a nyomtatványok már online is beküldhetők a Pénztárhoz. Emellett bizonyos ügyeket továbbra is lebonyolíthat akár az OTP Portálon keresztül is. Egészsége megóvásáért arra kérjük, válassza az online ügyintézési lehetőséget.

A pénztári nyomtatványok egy része a tagok aláírásával nyújtható be, így azokat eddig papíralapon, eredetiben kellett beküldeni. Most azonban már online is hitelesíthetők e dokumentumok az AVDH szolgáltatás segítségével, ezáltal online is beküldhetők a Pénztárhoz. (Az eddig másolatban, szkennelt formában is elfogadott nyomtatványokat nem érinti a változás, azok továbbra is eljuttathatók a megszokott formában.)

Például az alábbi ügyekhez kapcsolódó nyomtatványok már online is beküldhetők Pénztárunkhoz (AVDH-val hitelesítve):

  • társkártya igénylés,
  • adatmódosítás,
  • álláskeresési-, lakáshitel törlesztési-, vagy születési támogatás igénylése,
  • új pénztártag belépése a Pénztárba

Ismerje meg az online hitelesítés és nyomtatványbeküldés menetét!

Az alábbi ügyeket akár az OTP Portálon keresztül is intézheti:

  • családtag megjelölése kedvezményezettnek,
  • egyenleg lekötése/feltörése,
  • befizetés a pénztári számlára,
  • elérhetőségi adatok módosítása.

Az OTP Portálon intézhető ügyekről itt tájékozódhat.

5. Pénztári számla feltöltése – otthonról

Az egészségpénztári számlára történő befizetéshez jelenleg a gördülékeny bankkártyás feltöltést ajánljuk, amely történhet:

6. Ügyfélszolgálat elérése – online vagy telefonon

Személyes ügyfélszolgálatunkon szünetel az ügyfélfogadás. Ügyfélszolgálatos kollégáink jelenleg telefonon és online állnak rendelkezésére:

7. Egészségbiztosítás – korlátozott szolgáltatással

A pénztártagoknak kötött Hello Egészség Bázis egészségbiztosítási csomagnak köszönhetően továbbra is bármikor hívhatja az orvosi call centert (pl. járványügyi teendőkkel, tudnivalókkal, leletkonzultációval kapcsolatosan, amennyiben jogosult a biztosításra). Azonban az ellátásszervezésben fennakadások várhatók a csökkenő szolgáltatói kapacitások és a kormányrendelkezések miatt. Új szűrővizsgálati időpont foglalása sajnos nem lehetséges. Kérjük, orvosi ellátása megszervezését átmenetileg csak halaszthatatlan esetben igényelje a Teladoctól.

A fennakadások elkerülése végett Pénztárunk alternatív megoldásokon dolgozik.

A friss tudnivalókat, lehetőségeket folyamatosan közzétesszük a Pénztár Facebook oldalán is. Kérjük, figyelje híreinket!

Köszönjük megértését és együttműködését!

8. Telefonos szakorvosi konzultáció a Budai Egészségközpontban

Stratégiai partnerünk, a Budai Egészségközpont immáron telefonos szakorvosi konzultációval is a betegek rendelkezésére áll, hogy a járvány idején is a lehető legtöbb segítséget nyújthassák. Jelenleg az alábbi 13 szakterületen veheti igénybe szolgáltatásukat, de várhatóan tovább bővül a lista:

  • Allergológia
  • Belgyógyászat
  • Bőrgyógyászat
  • Diabetológia
  • Endokrinológia
  • Gasztroenterológia
  • Kardiológia
  • Neurológia
  • Nőgyógyászat
  • Pszichológia
  • Pulmonológia
  • Szemészet
  • Urológia

A konzultáció és a receptírás feltételei itt olvashatók.

A fennakadások elkerülése végett Pénztárunk alternatív megoldásokon dolgozik.

A friss tudnivalókat, lehetőségeket folyamatosan közzétesszük a Pénztár Facebook oldalán is. Kérjük, figyelje híreinket!

Köszönjük megértését és együttműködését!

Hasonló cikkek


Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Elérés átmenetileg

Személyes ügyfélszolgálatunkon szünetel az ügyfélfogadás határozatlan időre. Ügyfélszolgálatos kollégáink jelenleg online és telefonon állnak rendelkezésére:
- telefonon,
- e-mailben,
- vagy chat-en keresztül,
- emellett javasolt az
online ügyintézés.

Kérjük, eredeti számlái benyújtását ütemezze későbbi, járvány utáni időszakra. Egészsége megőrzéséért átmenetileg otthon gyűjtse számláit, és most csak azok másolatát küldje el e-mailben a Pénztárnak (az eredeti példányt a járványhelyzet után juttassa el a Pénztárhoz). Halaszthatatlan vásárlás esetén válassza inkább az egészségpénztári kártyával történő fizetést, hiszen a biztonságosabb fizetés mellett ez esetben a számlát sem kell benyújtania.
(A számlák leadása jelenleg korlátozottan lehetséges:
- számlagyűjtő dobozunkon keresztül, a 1133 Budapest, Váci út 80. alatti OTP Bankfiók nyitvatartási idejében- zárva tartás esetén nem elérhető -, vagy
- postai úton, vagy

- átmenetileg e-mailben és később postán vagy személyesen.)
A Pénztár felkészült és megelőző intézkedéseket vezet be a koronavírussal kapcsolatos helyzet kezelésére. A Pénztár a zavartalan ügymenet biztosítására törekszik.

Köszönjük együttműködését!

Cím:
1133 Budapest, Váci út 80. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 7.45-17.00
Kedd-péntek: 7.45-16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440