3 lépés az adó-visszatérítéshez - erre ügyeljen év végén!

Egy csokorba gyűjtöttük azokat a teendőket, melyeket pénztártagként szükséges meglépnie/ellenőriznie, hogy jövőre sikeresen igényelhesse vissza a 20%-os (akár 150.000 Ft) adó-visszatérítést.


1. Ügyeljen a decemberi befizetési határidő(k)re!

Befizetett megtakarítása még idén érkezzen meg pénztári számlájára, különben nem érvényesítheti a 20%-os adó-visszatérítést 2018. évi adóbevallásában! Ehhez csupán az alábbi határidőkre szükséges figyelnie:

  • a bankkártyás befizetés határideje: 2018. december 18. (nap vége)* (kártyás befizetési lehetőségek: EP alkalmazás, Simple alkalmazás, OTP Portál)
  • az átutalás elindításának határideje: 2018. december 28. (délelőtt)* (A közleményben tüntesse fel adóazonosító jelét!) Az OTPdirekt hozzáféréssel rendelkezők még egyszerűbben utalhatnak, hiszen - az „Utalások / Utalás OTP Pénztárak számlára” menüben - az összeg és az adóazonosító jel megadásával is teljesíthetnek átutalást.
  • (Csekkes megoldás esetén az átfutási idő akár 2 hét is lehet, így a 2018. december 18. utáni csekkes befizetés idei beérkezése kétséges lehet.)*A tranzakciók átfutási ideje bankonként eltérő lehet, ezért érdeklődjön bankjánál.

2. Fizesse be idei készpénzes számlái értékét és küldje be a számlákat!

Amennyiben készpénzzel (is) vásárolt 2018-ban, úgy a számlák értékét még decemberben fizesse be pénztári számlájára! Ráadásul így juthat hozzá a visszatérítéshez a legrövidebb időn belül! Nem véletlen, hogy ez a pénztártagok kedvenc befizetési időszaka.

A megfelelő, egészségpénztár névre kiállított számlá(ka)t pedig küldje be Pénztárunknak, legkésőbb 2019. március 31-ig! (A határidő után beérkező számlákat az OTP Egészségpénztárnak nem áll módjában megtéríteni.)


3. Igényeljen elektronikus adóigazolást!

Az adó-visszatérítéshez szükséges adóigazolást a legegyszerűbben és leggyorsabban elektronikus levélben kaphatja meg. E szolgáltatást itt igényelheti, ráadásul így a számlák kifizetéséről és a számlájára érkező jóváírásokról is elektronikus úton értesülhet.


+ 1. TIPP:

Ellenőrizze, igénybe vett-e idén jogalap nélküli szolgáltatást és vásárolt-e személyi jövedelemadó köteles terméket!

Hiszen ha válasza IGEN, akkor SZJA és EHO fizetési kötelezettsége is keletkezhet. 2018. december 31-ig visszafizetheti egészségszámlájára az érintett szolgáltatás összegét, ám ha nem fizeti vissza, a NAV felé EHO fizetési kötelezettsége keletkezik. Érdemes tehát megvizsgálni e kérdést!

Hogy melyek ezek a szolgáltatások és termékek?

  • adóköteles (SZJA) szolgáltatások: természetgyógyászat, gyógyteák, fog- és szájápolók, sporteszközök vásárlása vagy bérlése
  • jogalap nélküli szolgáltatások, például:
    • orvosi javaslat nélkül vett igénybe olyan szolgáltatást, melyhez szükséges a javaslat benyújtása (pl. szemüveg vásárlása)
    • nem jelentette be kedvezményezettnek közeli hozzátartozóját, aki számára vásárolt egészségkártyájával
    • olyan terméket, szolgáltatást vásárolt, mely nem elszámolható egészségpénztárra

Hogyan bizonyosodhat meg arról, vásárolt-e ilyen terméket, szolgáltatást? Így:

  • Az OTP Egészségpénztár értesíti a pénztártagokat – levélben – a szükséges teendőkről az igénybevételt és a számla pénzügyi rendezését követő hónapban.
  • Mivel a decemberi vásárlásokról csak januárban tudjuk értesíteni, ezért érdemes ellenőriznie, vásárolt-e ilyen terméket/szolgáltatást az OTP Portálok oldalon (Számlaadatok/Jogosulatlan és SZJA köteles szolgáltatások).

További információ itt olvasható.


Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt:
Hétfő: 8.30 - 17.00
Kedd - péntek: 8.30 - 16.00

Saját- és kollégáink egészsége érdekében ügyfélszolgálatunkon kötelező maszkot viselniük az ügyfeleknek 2020. szeptember 1-től. A maszkviselés a 6. életévét betöltött gyermekekre is vonatkozik. Emellett az ügyfélszolgálat helyiségében ügyintézőnként egyszerre csak egy ember tartózkodhat, továbbá egy fő várakozhat.

Kérjük, vigyázzon saját és környezete egészségére!

Köszönjük együttműködését!

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Cím:
1133 Budapest, Váci út 80. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.30 - 17.00
Kedd-péntek: 8.30 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-1-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak