Számlakiállítás

Milyen számlákat küldhet be kifizetésre?

  • A számlán szereplő termék az Alapszabályunk által elfogadott termék legyen.

    (Bizonyos elszámolható termékeket a termékkeresőnkben is megtalál, a dm-ben, Rossmann-ban és a Pénztárbolt webshopban pedig „ep” felirat jelzi az egészségpénztárban elszámolható termékeket. Ha nem találja a keresett terméket, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.)
  • A számlán szereplő szolgáltatás elszámolható egészségpénztárban, azaz az Alapszabályunk által elfogadott.
  • Olyan szolgáltatónál veszi igénybe a szolgáltatást, amely szerepel a szolgáltatókeresőnkben vagy ellátott OTP Egészségkártya elfogadóhely matricával.
    (Elszámolható terméket bárhol vásárolhat.)
  • A számlán szereplő terméket/szolgáltatást Ön vagy kedvezményezett családtagja vásárolja/veszi igénybe.
  • Helyesen kiállított számlát juttat el hozzánk (számlaminta). Mindig ellenőrizze a kapott számlát!
  • Amit készpénzzel / bankkártyával / átutalással fizet.

    (Ha közvetlenül OTP Egészségkártyájával fizet, akkor a szolgáltató juttatja el hozzánk az e-számlát, ez esetben Önnek nincs teendője.)
    (Ha átutalással fizet, akkor igazolja az átutalás megtörténtét is az alábbi módok valamelyikén: küldje be a banki kivonatot vagy a szolgáltató tüntesse fel a számla megjegyzés rovatában, hogy „pénzügyi teljesítést nem igényel”.)
  • Ha szemüveget vagy hallókészüléket vásárol, szűrővizsgálatot vesz igénybe vagy otthoni gondozást számol el, akkor ügyeljen a - vásárláskor érvényes - orvosi javaslat meglétére, csatolására is.

Milyen a jó számla?

Vevő részéről

A vevő résznél tartalmazza a következőket:

  • a Pénztár nevét, címét, adószámát: OTP Egészségpénztár, 1138 Budapest, Váci út 135-139., adószám: 18105564-2-41
  • Pénztártag nevét és valamely azonosítóját (tagsági okiratszám, egészségkártya szám, adóazonosító jel, vagy lakcím)
  • ha kedvezményezett vesz igénybe szolgáltatást, akkor a Pénztártag neve és azonosítója mellett a kedvezményezett nevét és TAJ számát egyaránt

További kötelező elemek

Ügyeljen rá, hogy a számla tartalmazza az  igénybe vett termék/szolgáltatás pontos megnevezését (szakterület, pl. belgyógyászat, bőrgyógyászat).

Ön pénztártag és kedvezményezett is egyben?

Ez esetben kérjük, tüntesse fel a számlán, milyen minőségben kívánja igénybe venni a szolgáltatást.

Pénztártag

Ha pénztártagként, a számla tartalmazza a következőket:

  • Pénztártag nevét
  • Pénztártag okirat számát

Kedvezményezett

Ha kedvezményezettként, a számla tartalmazza a következőket:

  • Számlát benyújtó pénztártag nevét
  • Tagi okiratszámát
  • Kedvezményezett nevét
  • TAJ számát

Hogyan, hova küldheti be számláit kifizetésre?

Papír alapú számlát termékről vagy szolgáltatásról benyújthat:

  • online az ügyfélportálunkon, szkennelve/fotózva a teljes számlafelületet (belépés után az „Ügyintézés/Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • postai úton, eredetiben vagy hiteles másolatként (1369 Budapest 5. Pf. 362), vagy
  • személyesen ügyfélszolgálatunkon, eredetiben vagy hiteles másolatként (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók)

Digitális számlát termékről vagy szolgáltatásról beküldhet:

  • online az ügyfélportálunkon (belépés után az „Ügyintézés/Számla/dokumentum beküldés” menüben), vagy
  • e-mailben továbbítva az info@otpep.hu címünkre

(Nem fogadunk el: nyugtát, blokkot, számlamásolatot, előleg-, proforma- és díjbekérő számlát.)

Meddig küldheti be számláját?

A számla kiállításától számított 5. év június 30-ig érkezhet be hozzánk kifizetésre.

Azonban kérjük, a papír számlákat mielőbb küldje el, mert idővel olvashatatlanná válnak (fakulnak, gyűrődnek, piszkolódnak, szakadnak).

Mikor kapja vissza a beküldött számla összegét?

Várhatóan 2-5 napon belül kifizetjük Önnek a beküldött számláját, ha elérhető a szükséges fedezet egészségpénztári számláján (de legfeljebb 15, családi/önsegélyező támogatás esetében 25 munkanapon belül fizetjük ki lakossági folyószámlájára vagy annak hiányában lakcímére).

TIPP!

Ha vannak olyan beküldött számlái, melyek fedezetre várnak, akkor módosítsa azok sorrendjét a www.otpportalok.hu ügyfélportálunkon, például összeg szerint növekvő sorrendbe, hogy mihamarabb megkaphassa számláit értékét!

(Beállítás: belépés után, az „Ügyintézés / Fedezetre váró számlák” menüben, a „Sorrend módosítása” gombra kattintva, a kis nyilak segítségével.)

Mindent az egészségpénztári számlák kiállításáról és beküldéséről

Készpénzzel vagy bankkártyával is fizethetsz az OTP Egészségpénztárban elszámolható termékekért, szolgáltatásokért, ám ez esetben gondoskodnod kell a számla beküldéséről. Akár online is beküldheted számláidat kifizetésre! Nagyon fontos a számla helyes kiállítása, ezért minden esetben győződj meg erről!

Befizetési módok

A különböző fizetési módoknál a számlakiállításhoz és elküldéséhez tartozó lépések eltérhetnek.

Amennyiben az egészségpénztári szolgáltatást készpénzzel vagy bankkártyával fizeti ki, akkor kérjen róla – egészségpénztári – számlát, majd mielőbb postázza el azt Pénztárunknak (1369 Budapest 5. Pf. 362). A számla összegét a beérkezést követően előreláthatólag 5 (de legfeljebb 15, önsegélyező szolgáltatás esetében 25) munkanapon belül fizeti ki a Pénztár az Ön által megadott bankszámlájára/lakcímére (amennyiben rendelkezésre áll a fedezet egyéni számláján).

Ha az egészségpénztári szolgáltatást átutalással fizeti ki, akkor kérjen róla – egészségpénztári – számlát, majd mielőbb postázza el Pénztárunknak (1369 Budapest 5. Pf. 362) a számlát és igazolja az átutalás megtörténtét is (küldje be a banki kivonatot vagy a szolgáltató tüntesse fel a számlán, hogy „pénzügyi teljesítést nem igényel”). A számla összegét a beérkezést követően előreláthatólag 5 (de legfeljebb 15, önsegélyező szolgáltatás esetében 25) munkanapon belül fizeti ki a Pénztár az Ön által megadott bankszámlájára/lakcímére (amennyiben rendelkezésre áll a fedezet egyéni számláján).

Elfogadóhely matrica és kártyák


Kártyaleolvasó terminállal rendelkező partnereinknél az OTP Egészségpénztári kártya használata a bankkártyához hasonlóan történik. Egészségkártyája lehúzása után Ön engedélyezi az összeget. Ezt követően automatikusan megtörténik a fedezetellenőrzés és a meghatározott összeg zárolása.

A Szolgáltató átadja Önnek a zárolás igazolására szolgáló bizonylatot, a számlát pedig közvetlenül a Pénztárnak küldi meg. Külön kérésre a Szolgáltató hiteles számlamásolatot állít ki. Javasoljuk, hogy a termékek vásárlásához kapcsolódó garanciális jogok érvényesítése érdekében kérjen hiteles számlamásolatot.

Azoknál a szolgáltatóknál, amelyek nem rendelkeznek kártyaleolvasó terminállal, de megtalálható az üzletben az „OTP Egészségprogram” vagy az „OTP Egészségpénztár” elfogadóhely matrica, ott a kártyás fizetés telefonos engedélyeztetéssel történik.

A Szolgáltató az Ön jelenlétében felhívja az OTP Pénztári és Cafeteria vonalunkat (+36 1 3666 555/1-es menüponton belül pedig a 7-es gomb kiválasztásával) és az adategyeztetés, illetve fedezetellenőrzés után megtörténik a meghatározott összeg zárolása. A Szolgáltató a számlát közvetlenül a Pénztárnak küldi meg. Külön kérésre a Szolgáltató hiteles számlamásolatot állít ki az Ön részére. Javasoljuk, hogy a termékek vásárlásához kapcsolódó garanciális jogok érvényesítése érdekében kérjen hiteles számlamásolatot.

Ha a Szolgáltató Webshopjában van egészségpénztári kártyaelfogadás, akkor a Szolgáltató honlapján történő regisztráció után az alábbiak szerint lehetősége nyílik az egészségkártyás fizetésre:

  • A webáruház felületén kiválasztott termékek kosárba tétele után meg kell jelölni az egészségkártyás fizetési módot.
  • A vásárláskor a pénzintézet weboldalán meg kell adnia Önnek a tranzakciót bonyolító pénzintézet által kért adatokat (Kérjük, ügyeljen arra, hogy adatainak biztonsága érdekében a tranzakcióhoz kapcsolódó adatokat kizárólag a pénzintézet fizetési felületén adja meg.).
  • Megfelelő fedezet esetén a vásárlás összege zárolásra kerül az Ön egészségpénztári számláján. Sikeres tranzakció esetén a Szolgáltató a tranzakcióról igazolást állít ki, amelyet a Pénztártag a tranzakció végrehajtásakor kap meg.
  • A számlát a Szolgáltató a webshop-on történő vásárlás (tranzakció) teljesülését követően küldi meg a Pénztár részére.
  • Az internetes fizetés további részleteit és az elfogadó helyeket itt találja.

Ismerje meg, milyen egészségügyi termékekre és szolgáltatásokra, valamint családi támogatásokra fordíthatja OTP Egészségpénztári egyenlegét!

Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt
(1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók):
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.00

Foglaljon időpontot kollégáinkhoz!

Ha előre foglal időpontot, akkor a Váci úti ügyfélszolgálatunkon várakozás nélkül fogadjuk, az Önnek megfelelő időpontban (legkorábban 2 munkanap múlva).
Az időpontfoglalást egyszerűen, online elvégezheti az alábbi linkre kattintva.

Időpontot foglalok

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Számlák személyes leadása:

OTP Egészségpénztári számláit várakozás nélkül, egyszerűen leadhatja az ügyfélszolgálaton elhelyezett számlagyűjtő dobozban (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók).

Cím:
1138 Budapest, Váci út 135-139. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd-péntek: 8.00 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-2-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak