Online ügyintézés

Pénztárunk kibővítette az online intézhető ügyek körét, így az eddig postán benyújtandó nyomtatványok már online is beküldhetők, Ügyfélkapu segítségével. Tagjaink immáron olyan ügyeket is lebonyolíthatnak otthonról, online, mint az álláskeresési-, lakáshitel törlesztési-, születési támogatás igénylése, vagy az adatmódosítás, de akár az új tagok belépése is megtörténhet ebben a formában.

A pénztári nyomtatványok egy része a tagok aláírásával nyújtható be, így azokat eddig papíralapon, eredeti példányban kellett beküldeni a Pénztárhoz. Mostantól azonban online is hitelesíthetők e dokumentumok az AVDH szolgáltatás (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) segítségével, ezáltal online is beküldhetők a Pénztárhoz. Az AVDH Ügyfélkapu regisztrációval használható és az így hitelesített dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek.

Egyes (*-gal jelölt) dokumentumok esetén szükséges lehet két fél aláírása is (pl.: társkártya igénylés esetén a tag és a szolgáltatási kedvezményezett közeli hozzátartozó, vagy kieső jövedelem pótlása esetén a tag és a munkáltató). Ebben az esetben kérjük, hogy minden aláíró külön-külön hitelesítse ugyanazt az aláírás előtti dokumentumot és mindegyik példányt küldje el a Pénztárhoz (további részleteket az AVDH használati útmutató 3. pontjában olvashat). Ha nincs lehetősége a két fél általi online hitelesítésre, úgy javasoljuk a nyomtatvány postai beküldését (eredetiben, a két fél által aláírva).

Az eddig másolatban, szkennelt formában is elfogadott nyomtatványokat nem érinti a változás. Azok továbbra is beküldhetők a megszokott formában, de természetesen az AVDH szolgáltatás ezen dokumentumok esetén is ellenőrizhetőbbé teszi a beküldött nyomtatványok hitelességét.

Az alábbi nyomtatványokat már online is beküldheti Pénztárunknak

** Tekintettel arra, hogy az online belépés távértékesítésnek minősül, ezért a Pénztárba belépő új ügyfélnek 30 nap elállási/felmondási lehetősége van az alábbiak szerint: A 2005. évi XXV. törvény 6. § (1) alapján „A fogyasztó a szerződéstől – a (2)–(9) bekezdésekben meghatározott eltérésekkel – a szerződéskötés napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat.” („(2) Önkéntes kölcsönös biztosító pénztári tagság esetében a pénztár által elfogadott belépési nyilatkozat tekintetében az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő a belépési nyilatkozat pénztár általi elfogadása napjától számított harminc nap.")

A számlák beküldése csak eredetiben fogadható el (a jelenleg hatályos jogszabályok alapján), így a számlák esetén nem megfelelő a szkennelt számla AVDH-val történő hitelesítése és e-mailben történő beküldése. A járványhelyzet miatt kialakult átmeneti számlabeküldési szabályokról itt olvashat.

A nyomtatványok kitöltésének, hitelesítésének és online beküldésének folyamata

  1. Nyomtatvány kitöltése

    Töltse ki hiánytalanul az adott nyomtatvány kitölthető pdf verzióját, majd mentse le azt saját számítógépére. Kérjük, ügyeljen a beazonosításához szükséges adatok megadására (pl. név, bejelentett cím, tagsági okiratszám, anyja neve).

  2. Dokumentum online hitelesítése

    Hitelesítse a pdf dokumentumot az AVDH szolgáltatás segítségével, amit innen érhet el. A nyomtatványt kizárólag az a személy hitelesítheti, aki azt egyébként is aláírná.

    Ez általában a pénztártag, egyes esetekben a társkártyabirtokos, haláleseti kedvezményezett, örökös. Ha egy nyomtatványt több személynek is alá kell írnia (pl. társkártyaigénylés esetén), akkor ugyanazt az aláírás előtti dokumentumot kell minden aláírónak külön-külön hitelesítenie (és mindegyik példányt el kell küldenie a Pénztárhoz). Ez esetben az összes aláírt példány együttesen biztosítja majd mindenki aláírását.

  3. A hitelesítés lépései

    - Töltse fel az aláírandó dokumentumot (pdf-et) az AVDH felületére.
    - Válassza ki a „Hiteles PDF” opciót.
    - Fogadja el az ÁSZF-et.
    - Nyomja meg a feltöltés gombot.
    - Adja meg ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát.


    A Pénztár minden esetben ellenőrzi, hogy az AVDH hitelesítést az arra jogosult személy végezte-e el.

     

    Részletes AVDH használati útmutató

  4. Hitelesített nyomtatvány letöltése, ellenőrzése

    Kérjük, hogy a dokumentumot a „Letöltés” gombra kattintva töltse le számítógépére (ne használja a ”Küldés e-mailben” funkciót a Pénztár részére történő továbbításhoz, mert az így küldött anyagok csak 24 óráig érhetők el és a sikertelen hozzáférésről értesíteni sem tudjuk e-mail címe hiányában. Az AVDH szolgáltatás nem tárolja a dokumentumot, kizárólag a letöltés idejéig kezeli.)

    Majd ellenőrizze, hogy valóban megtörtént-e a hitelesítés, azaz, hogy az AVDH bélyegző szerepel-e a nyomtatvány jobb felső sarkában.

  5. Nyomtatvány elküldése a Pénztárnak

    A hitelesített – és igény esetén titkosított –, számítógépére lementett dokumentumot küldje el az info@otpep.hu e-mail címre (ha teheti, azon e-mail címéről, amit bejelentett Pénztárunknak). Fontos, hogy az e-mailben tüntesse fel 3 azonosító adatát (név, tagsági okiratszám / adóazonosító jel, anyja neve).

    VAGY

    A hitelesített dokumentumot elküldheti Pénztárunknak a honlapunkról elérhető Írjon nekünk felületen keresztül. (Egy üzenethez egy dokumentum csatolható, így kérjük, a különböző ügyekhez kapcsolódó nyomtatványokat külön üzenetben küldje el.)

A személyes ügyfélkapuval rendelkező tagjaink tehát kényelmesen, otthonról tehetik meg nyilatkozataikat, bejelentéseiket a fenti megoldásnak köszönhetően, nem szükséges postára fáradniuk.

A személyes ügyfélkapuval nem rendelkező tagjainkat arra kérjük, hogy amint lehetséges, létesítsenek személyes ügyfélkaput, és éljenek a hiteles nyomtatványbeküldés ezen egyszerű, online módjával. (Ügyfélkapu regisztrációt ingyenesen igényelhet a kormányablakokban, okmányirodákban és az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain. A regisztrációhoz szüksége lesz személyi igazolványára és e-mail címére, de a részletes feltételekről érdeklődjön a kormányablakokban.

Amennyiben kérdése adódik, bátran kérje ügyfélszolgálatunk segítségét telefonon, e-mailben vagy akár a honlapunkról elérhető chaten keresztül.

Kapcsolódó dokumentum

AVDH használati útmutató


Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Elérés átmenetileg

Személyes ügyfélszolgálatunkon szünetel az ügyfélfogadás határozatlan időre. Ügyfélszolgálatos kollégáink jelenleg online és telefonon állnak rendelkezésére:
- telefonon,
- e-mailben,
- vagy chat-en keresztül,
- emellett javasolt az
online ügyintézés.

Kérjük, eredeti számlái benyújtását ütemezze későbbi, járvány utáni időszakra. Egészsége megőrzéséért átmenetileg otthon gyűjtse számláit, és most csak azok másolatát küldje el e-mailben a Pénztárnak (az eredeti példányt a járványhelyzet után juttassa el a Pénztárhoz). Halaszthatatlan vásárlás esetén válassza inkább az egészségpénztári kártyával történő fizetést, hiszen a biztonságosabb fizetés mellett ez esetben a számlát sem kell benyújtania.
(A számlák leadása jelenleg korlátozottan lehetséges:
- számlagyűjtő dobozunkon keresztül, a 1133 Budapest, Váci út 80. alatti OTP Bankfiók nyitvatartási idejében- zárva tartás esetén nem elérhető -, vagy
- postai úton, vagy

- átmenetileg e-mailben és később postán vagy személyesen.)
A Pénztár felkészült és megelőző intézkedéseket vezet be a koronavírussal kapcsolatos helyzet kezelésére. A Pénztár a zavartalan ügymenet biztosítására törekszik.

Köszönjük együttműködését!

Cím:
1133 Budapest, Váci út 80. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 7.45-17.00
Kedd-péntek: 7.45-16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440