Online ügyintézés

Pénztárunk kibővítette az online intézhető ügyek körét, így az eddig postán benyújtandó nyomtatványok már online is beküldhetők, Ügyfélkapu segítségével. Tagjaink immáron olyan ügyeket is lebonyolíthatnak otthonról, online, mint az álláskeresési-, lakáshitel törlesztési-, születési támogatás igénylése, vagy az adatmódosítás, de akár az új tagok belépése is megtörténhet ebben a formában.

A pénztári nyomtatványok egy része a tagok aláírásával nyújtható be, így azokat eddig papíralapon, eredeti példányban kellett beküldeni a Pénztárhoz. Mostantól azonban online is hitelesíthetők e dokumentumok az AVDH szolgáltatás (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) segítségével, ezáltal online is beküldhetők a Pénztárhoz. Az AVDH Ügyfélkapu regisztrációval használható és az így hitelesített dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek.

Egyes (*-gal jelölt) dokumentumok esetén szükséges lehet két fél aláírása is (pl.: társkártya igénylés esetén a tag és a szolgáltatási kedvezményezett közeli hozzátartozó). Ebben az esetben kérjük, hogy minden aláíró külön-külön hitelesítse ugyanazt az aláírás előtti dokumentumot és mindegyik példányt küldje el a Pénztárhoz (további részleteket az AVDH használati útmutató 3. pontjában olvashat). Ha nincs lehetősége a két fél általi online hitelesítésre, úgy javasoljuk a nyomtatvány postai beküldését (eredetiben, a két fél által aláírva).

Az eddig másolatban, szkennelt formában is elfogadott nyomtatványokat nem érinti a változás. Azok továbbra is beküldhetők a megszokott formában, de természetesen az AVDH szolgáltatás ezen dokumentumok esetén is ellenőrizhetőbbé teszi a beküldött nyomtatványok hitelességét.

Online ügyintézési praktikák

Szeretnéd lekérdezni vagy feltölteni OTP Egészségpénztári egyenlegedet? Vagy megjelölnéd családtagjaidat kedvezményezettnek, hogy az ő kiadásaikat is fizethesd egészségszámládról? Vagy beküldenéd számláidat kifizetésre? Mindezt online is megteheted!

Az alábbi nyomtatványokat már online is beküldheti Pénztárunknak

** Tekintettel arra, hogy az online belépés távértékesítésnek minősül, ezért a Pénztárba belépő új ügyfélnek 30 nap elállási/felmondási lehetősége van az alábbiak szerint: A 2005. évi XXV. törvény 6. § (1) alapján „A fogyasztó a szerződéstől – a (2)–(9) bekezdésekben meghatározott eltérésekkel – a szerződéskötés napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat.” („(2) Önkéntes kölcsönös biztosító pénztári tagság esetében a pénztár által elfogadott belépési nyilatkozat tekintetében az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő a belépési nyilatkozat pénztár általi elfogadása napjától számított harminc nap.")

A számlák beküldéséről itt tájékozódhat.

A nyomtatványok kitöltésének, hitelesítésének és online beküldésének folyamata

  1. Nyomtatvány kitöltése

    Töltse ki hiánytalanul az adott nyomtatvány kitölthető pdf verzióját, majd mentse le azt saját számítógépére. Kérjük, ügyeljen a beazonosításához szükséges adatok megadására (pl. név, bejelentett cím, tagsági okiratszám, anyja neve).

  2. Dokumentum online hitelesítése

    Hitelesítse a pdf dokumentumot az AVDH szolgáltatás segítségével, amit innen érhet el. A nyomtatványt kizárólag az a személy hitelesítheti, aki azt egyébként is aláírná.

    Ez általában a pénztártag, egyes esetekben a társkártyabirtokos, haláleseti kedvezményezett, örökös. Ha egy nyomtatványt több személynek is alá kell írnia (pl. társkártyaigénylés esetén), akkor ugyanazt az aláírás előtti dokumentumot kell minden aláírónak külön-külön hitelesítenie (és mindegyik példányt el kell küldenie a Pénztárhoz). Ez esetben az összes aláírt példány együttesen biztosítja majd mindenki aláírását.

  3. A hitelesítés lépései

    - Töltse fel az aláírandó dokumentumot (pdf-et) az AVDH felületére.
    - Válassza ki a „Hiteles PDF” opciót.
    - Fogadja el az ÁSZF-et.
    - Nyomja meg a feltöltés gombot.
    - Adja meg ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát.


    A Pénztár minden esetben ellenőrzi, hogy az AVDH hitelesítést az arra jogosult személy végezte-e el.

     

    Részletes AVDH használati útmutató

  4. Hitelesített nyomtatvány letöltése, ellenőrzése

    Kérjük, hogy a dokumentumot a „Letöltés” gombra kattintva töltse le számítógépére (ne használja a ”Küldés e-mailben” funkciót a Pénztár részére történő továbbításhoz, mert az így küldött anyagok csak 24 óráig érhetők el és a sikertelen hozzáférésről értesíteni sem tudjuk e-mail címe hiányában. Az AVDH szolgáltatás nem tárolja a dokumentumot, kizárólag a letöltés idejéig kezeli.)

    Majd ellenőrizze, hogy valóban megtörtént-e a hitelesítés, azaz, hogy az AVDH bélyegző szerepel-e a nyomtatvány jobb felső sarkában.

  5. Nyomtatvány elküldése a Pénztárnak

    A hitelesített – és igény esetén titkosított –, számítógépére lementett dokumentumot küldje el az info@otpep.hu e-mail címre (ha teheti, azon e-mail címéről, amit bejelentett Pénztárunknak). Fontos, hogy az e-mailben tüntesse fel 3 azonosító adatát (név, tagsági okiratszám / adóazonosító jel, anyja neve).

    VAGY

    A hitelesített dokumentumot elküldheti Pénztárunknak a honlapunkról elérhető Írjon nekünk felületen keresztül. (Egy üzenethez egy dokumentum csatolható, így kérjük, a különböző ügyekhez kapcsolódó nyomtatványokat külön üzenetben küldje el.)

A személyes ügyfélkapuval rendelkező tagjaink tehát kényelmesen, otthonról tehetik meg nyilatkozataikat, bejelentéseiket a fenti megoldásnak köszönhetően, nem szükséges postára fáradniuk.

A személyes ügyfélkapuval nem rendelkező tagjainkat arra kérjük, hogy amint lehetséges, létesítsenek személyes ügyfélkaput, és éljenek a hiteles nyomtatványbeküldés ezen egyszerű, online módjával. (Ügyfélkapu regisztrációt ingyenesen igényelhet a kormányablakokban, okmányirodákban és az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain. A regisztrációhoz szüksége lesz személyi igazolványára és e-mail címére, de a részletes feltételekről érdeklődjön a kormányablakokban.

Amennyiben kérdése adódik, bátran kérje ügyfélszolgálatunk segítségét telefonon, e-mailben vagy akár a honlapunkról elérhető chaten keresztül.

Kapcsolódó dokumentum

AVDH használati útmutató


Ha kérdése van, hívja ügyfélszolgálatunkat

Az alábbi időpontokban hívható:
hétfő-péntek7:30-20:00

Nyitva tartás a személyes ügyfélszolgálatunkon

Ügyfélszolgálatunk az alábbi nyitvatartási időben várja Önt
(1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók):
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.00

Foglaljon időpontot kollégáinkhoz!

Ha előre foglal időpontot, akkor a Váci úti ügyfélszolgálatunkon várakozás nélkül fogadjuk, az Önnek megfelelő időpontban (legkorábban 2 munkanap múlva).
Az időpontfoglalást egyszerűen, online elvégezheti az alábbi linkre kattintva.

Időpontot foglalok

Emellett ügyfélszolgálatos kollégáink rendelkezésére állnak:
- telefonon (H-P: 7.30-20.00),
- e-mailben,
- és chat-en (H-P: 8.00-18.00) keresztül is.

Számlák személyes leadása:

OTP Egészségpénztári számláit várakozás nélkül, egyszerűen leadhatja az ügyfélszolgálaton elhelyezett számlagyűjtő dobozban (1138 Budapest, Váci út 135-139. OTP Bank fiók).

Cím:
1138 Budapest, Váci út 135-139. (OTP Bank fiók)
Levelezési cím:
1369 Budapest 5. Pf. 362
Nyitvatartás:
Hétfő: 8.00 - 17.00
Kedd-péntek: 8.00 - 16.00
E-mail cím:
info@otpep.hu
Bankszámlaszám:
11703006-20411440
Adószám:
18105564-2-41
További oldalak:
www.otpportalok.hu
www.golyavaro.hu
www.facebook.com/otpep
www.instagram.com/otpep
www.youtube.com/user/otppenztarak